اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اندوخته یک عمر زندگی؛ روی آب/ مسؤولان برای جبران خسارت‌های سیل چه می‌کنند؟

بارندگی‌های اخیر در استان سمنان خسارت‌های زیربنایی فراوانی را به برخی مناطق این استان وارد کرده است و مردم امروز خواستار جبران خسارت‌های ناشی از سیل هستند.

اندوخته یک عمر زندگی؛ روی آب/ مسؤولان برای جبران خسارت‌های سیل چه می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، وقوع سیلاب اخیر در روستاهای غرب و شرق استان سمنان علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای مردم، خسارات مالی فراوانی به‌ویژه در بخش کشاورزی و دامداری به همراه داشته است.

این امر، آسیب دیدگان از این سیلاب را با نگرانی‌هایی همراه کرده است که آیا این خسارت‌ها جبران می‌شوند یا خیر و مسؤولان امر عزمی در جبران خسارت‌ها دارند؟

مسؤولان به داد مردم بنه‌کوه برسند

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی، امام‌جمعه گرمسار با اشاره به سیل اخیر در روستای بنه‌کوه گرمسار گفت: مسؤولان هر چه زودتر به کمک مردم سیل‌زده این منطقه برسند.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر در روستای بنه کوه گرمسار اگر مسؤولان استان و شهرستان زودتر به کمک مردم نشتابند و فکری برای جبران خسارت مردم نداشته باشند این خسارت‌ها دو برابر می‌شود و باقی‌مانده محصول و اموال مردم نیز از بین می‌رود.

امام‌ جمعه گرمسار با بیان اینکه مردم ساکن در بنه‌کوه خسارت‌های بسیار سنگینی از سیل چند روز گذشته در این منطقه دیده‌اند، افزود: بازدیدی از این منطقه داشتم که واقعاً متأثر شدم؛ اوضاع بسیار ناراحت‌کننده بود؛ مردمی که تمام زندگی و عمرشان را به این منطقه برده‌اند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این سیل به یک‌باره همه یا بخش اعظم آن را نابود کرد و از بین برد.

وی اظهار کرد: بخش اعظمی از درختان و باغ‌های روستای بنه کوه بر اثر وقوع سیل اخیر از بین رفته است و بخشی دیگر به گِل نشسته است و باید آب جاری شود و رودخانه‌ها لایه‌برداری شود تا مسیر آب باز شود و گل و لای از میان درختان خارج و شست‌وشو داده شود تا شاید آن درختان دوباره احیا شده و جلوی خسارت دوچندان گرفته شود.

مسؤولان از مردم سیل‌زده حمایت کنند

آرامی با تأکید بر حمایت مسؤولان ادامه داد: مسؤولان کشوری و استانی باید وارد عمل شوند و مردم سیل‌زده منطقه بنه‌کوه را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی افزود: فرقی بین سیل پلدختر و جاهای دیگر با سیل گرمسار نیست؛ اینجا نیز مردم به کمک نیاز دارند و باید کمک و وام‌های بلاعوض برای مردم سیل‌زده این منطقه در نظر گرفته شود تا باغ‌های خسارت‌دیده احیا شود.

امام‌ جمعه گرمسار گفت: خسارت‌های سنگینی به باغات کشاورزی مردم بنه کوه وارد شده است و این سیل بسیاری از گوسفندان دامداران را با خود برده است.

آرامی اظهار کرد: فرماندار گرمسار ورود کرده و سپاه و نیروهای جهادی و دیگر مسؤولان و دستگاه‌ها و نهادها باید کمک کنند تا بخشی از این ناراحتی‌ها و خسارت‌ها جبران و کاهش یابد.

وی تصریح کرد: آنچه در این بازدید برای من قابل‌توجه بود؛ مردمی که به‌شدت ناراحت بودند که آب ندارند، وضو بگیرند آب ندارند برای آشامیدن و با وجود اینکه سرمایه‌هایشان را از دست داده‌اند؛ ولی نسبت به این موضوع ناراحتی‌شان بیشتر بود.

امام‌ جمعه گرمسار افزود: در این منطقه چند واگن قطار که معلوم نیست چه کسی آن‌ها را در این منطقه گذاشته است، موجب بروز ناراحتی‌هایی برای مردم شده است؛ چراکه وجود این واگن‌ها باعث شده افرادی که نسبت به عقاید دینی تقیدی ندارند از شهرهای مختلفی از می‌آیند و صحنه‌های غیراخلاقی بسیار زننده‌ای که قابل بیان نیست را رقم می‌زنند و مردم می‌گویند این سیل بلای گناهانی است که آن‌ها انجام می‌دهند.

آرامی تأکید کرد: مسئؤولان امر باید به این موضوع هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند و به داد مردم این منطقه از استان برسند.

خسارت ۳۷ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سمنان​

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم از خسارت ۳۷ میلیارد تومانب سیل به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: عبادت باید در کنار خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه بارندگی موجب سیل در شهرستان‌های دامغان، میامی و گرمسار شد، افزود: یک هزار و ۳۴۵ رأس دام در استان سمنان به علت حادثه اخیر سیل تلف شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه در حوزه راه، منابع طبیعی، کشاورزی، منازل مسکونی و... خساراتی وارد شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش کردیم مشکلات را رفع کنیم.

فخری گفت: خسارات برآورد شده است و با پیگیری مسؤولان به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار سمنان تقریباً تمام روستاهای این استان در سال گذشته زیرپوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: باید بیمه به تعهدات خود عمل کند و خسارات را پرداخت کند، در غیر این صورت برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر مدیریت مباحث آبی گفت: سیل قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و باید در این زمینه اقدام مؤثر صورت گیرد.

علت وقوع سیل شناسایی شد

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان هم بیان کرد: دو سال گذشته چنین سیلی را در جنوب شهرستان دامغان داشتیم و وقوع سیل اخیر موجب نگرانی مردم شد.

وی افزود: جلسه مدیریت بحران در اسرع وقت برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند هلال‌احمر، راهداری، بسیج، سپاه، جهاد کشاورزی و... بسیار همکاری داشتند و کمک کردند.

فرماندار دامغان بابیان اینکه علت سیل شناسایی شد و گزارش آن جهت پیشگیری ارائه می‌شود، اظهار کرد: در اسرع وقت خانه‌هایی که دچار آب‌گرفتگی شد، پاک‌سازی شد.

اتلاف ۶۸۰ رأس دام در میامی

عباس طاهران‌پور، معاون فرماندار شهرستان میامی گفت: تخریب و افتادن تیرهای برق روستایی با تلاش نیروهای امدادی مربوطه بلافاصله رفع شد.

وی با اشاره به اینکه سیل خسارت بسیاری به بخش کشاورزی، راه‌های روستاها و واحدهای مسکونی زد، افزود: ۶۸۰ رأس دام در شهرستان میامی در وقوع حادثه سیل تلف شدند.

جبران خسارت‌ها؛ دغدغه مردم سیل‌زده

جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم سیل‌زده روستای بنه‌کوه گرمسار و سایر نقاط استان سمنان است؛ مطالبه‌ای به‌حق که مسؤولان امر هر چه زودتر برای جبران آن باید تدبیر عاجل کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول