اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

فرصت‌سوزی به سبک اشتادسازه/ جای خالی ایران در هندبال آسیا

با انصراف اشتادسازه از جام باشگاه‌های آسیا این فرصت از دست رفت تا نماینده دیگری از ایران معرفی شود.

فرصت‌سوزی به سبک اشتادسازه/ جای خالی ایران در هندبال آسیا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جام باشگاه های هندبال بانوان آسیا در حالی روزهای ۶ تا ۱۳ تیرماه در آلماتی برگزار می‌شود که پیش از این قرار بود اشتادسازه به عنوان قهرمان و نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته باشد.

مسئولان این باشگاه در حالی که از وقت قانونی برای اعلام آمادگی جهت حضور در مسابقات گذشته بود اما با کمک از میترا نوری که در کمیته فنی مسابقات حضور خواهد داشت و مسئولان فدراسیون در تماس با کنفدراسیون آسیا مشکل را حل و اعلام کردند در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

مدتی از این اعلام آمادگی نگذشته بود که امروز فدراسیون هندبال در خبری اعلام کرد مدیرعامل اشتادسازه با نامه‌ای رسمی درخواست انصراف از مسابقات را داده است.

سعید حسابی مدیرعامل باشگاه اشتادسازه، نمونه‌های مثبت ۶ بازیکن به کرونا، عدم انجام تمرین و حضور هند را دلایل انصراف اعلام کرده این در حالی است که به نظر می‌رسد دلایل ارائه شده هیچ توجیهی ندارد.

با توجه به فرصت ۲ ماهه باقی‌مانده به مسابقات، بازیکنان کرونایی بهبودی خود را به دست خواهند آورد، از طرفی با توجه به شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و انجام نمونه‌گیری در جریان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، بازیکنان مبتلا به کرونا اجازه شرکت نخواهند داشت بنابراین دلیل حضور هند به عنوان یکی از موارد انصراف منطقی نیست.

البته بهانه‌های مدیرعامل اشتادسازه به همین موضوع ختم نشد چرا که وی پیش از این در مصاحبه‌ای از درخواست خود برای واکسیناسیون بازیکنان اعزامی صحبت کرده بود.

وی در این باره گفته بود: درخواست واکسینه کردن بازیکنان تیم را با توضیحات لازم برای فدراسیون ارسال خواهیم کرد و منتظر رایزنی‌های آنها با وزارت ورزش و دیگر عوامل مربوطه خواهیم بود. در شرایط اقتصادی کنونی اگر همه برنامه‌های تیم را انجام دهیم اما دقیقه پایانی به بهانه واکسن با حضور تیم موافقت نشود هزینه‌های میلیاردی که در این بخش انجام شده از بین خواهد رفت.

به نظر می‌رسد دلایلی غیر از موارد مطرح شده در انصراف اشتادسازه تاثیر داشته است. هزینه‌های سنگین مسابقات به نظر می‌رسد مهمترین دلیل این انصراف باشد. عدم کسب مدال و هزینه‌های سفر نیز بر این انصراف بی تاثیر نبوده است. برای این مسابقات ۳ هزار دلار هزینه ورودی و روزانه ۱۵۰ دلار برای هر بازیکن در نظر گرفته شده است.

با توجه به زمان انصراف اعلام شده، فدراسیون ایران فرصتی را برای معرفی تیم جایگزین ندارد و همین موضوع باعث شد تا ایران نماینده‌ای در جام باشگاه‌های آسیا نداشته باشد. همین موضوع به اعتبار ایران نیز لطمه خواهد زد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول