اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد.

خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان مرکزی و نشست با مدیر و خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به چالش‌های صنعت گردشگری اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر خسارت‌های مالی، تعداد قابل توجهی از مشاغل فعال در حوزه گردشگری از بین رفت و تعداد بسیاری از نیروها تعدیل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در حوزه گردشگری متاسفانه بسته‌های بانکی و تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه‌داران نیست، طولانی بودن روند سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری از علاقمندان به سرمایه‌گذاری را فراری داده است.

مرزبان افزود: استان مرکزی از نظر صدور مجوز موافقت اصولی در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان را ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب ۲۶ پرونده اعلام و اظهار کرد: چنانچه این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشیند، ۳ هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع دستی گفت: در حال حاضر از ۲۷۰ رشته صنایع دستی ۱۱۰ رشته در استان فعال است که در سال جاری احیای رشته چلنگری، کرباس‌بافی، فولاد جوهری از طریق آموزش و تربیت مربی در دستور کار قرار گرفته است.

مرزبان افزود: بیش از ۸ هزار هنرمند در رشته‌های صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و ۴۰۰ نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته انتقاداتی به وضعیت مقبره آقا نورالدین اراکی در اراک شد که باید گفت این مقبره از آثار ثبتی است، متاسفانه در زمانی که اطراف مقبره به منظور ساماندهی تخریب شد، وضعیت هدایت آب‌های سطحی به درستی پیش‌بینی نشده بود، همین مسئله موجب شد آب های جاری آسیب‌هایی را به پایه بنا وارد کند، ضمن اینکه سقف بنا نیز به دلیل عدم مرمت در حال تخریب بود، پس از رسیدگی به موضوع نشستی را با مسوولان شهرداری برگزار کردیم و مقرر شد با همکاری اوقاف و شهرداری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این بنا از سوی شورای شهر تخصیص یابد و میراث فرهنگی با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به مرمت آن اقدام کند که شرح خدمات تهیه شده و طبق تفاهم نامه از محل اعتبارات ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ سمیه آهنگرانی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول