اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲.۵ میلیارد تومان برای عمران روستایی نهاوند هزینه شد

فرمانده سپاه نهاوند گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه عمران و پیشرفت در منطقه خزل شرقی نهاوند و با هدف محرومیت‌زدایی، سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد تومان صرف عمران مناطق روستایی این منطقه شده است.

۲.۵ میلیارد تومان برای عمران روستایی نهاوند هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند علی مختاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: منطقه خزل شرقی یکی از محروم‌ترین مناطق روستایی شهرستان نهاوند است که به منظور انجام فعالیت‌های عمرانی و جبران بخشی از عقب ماندگی‌ها از سوی سپاه نهاوند قرارگاهی با عنوان پیشرفت و آبادانی در این منطقه تشکیل شد.

وی افزود: با شروع فعالیت این قرارگاه تا کنون هفت خانه عالم در هفت روستای منطقه، هشت پروژه آبرسانی شامل حفر چاه و لوله‌کشی منازل افراد محروم و یک خانه بهداشت در روستای محروم تاریکدره جمعا با هزینه بیش از ۲.۵ میلیارد تومان احداث شده است.

فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه فعالیت‌های این قرارگاه امسال در شهرستان نیز تداوم خواهد داشت اضافه کرد: در سال جاری این قرارگاه، روستاهای شهرستان را با محوریت رفع مشکل آبرسانی زیر پوشش قرار می‌دهد که در این زمینه روستای چولک از توابع بخش مرکزی برای اجرای فعالیتهای عمرانی انتخاب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه احداث مسکن برای افراد محروم و زیر پوشش کمیته امداد که در جریان سیل دو سال پیش دچار مشکل شده بودند گفت: در بخش عمران و احداث مسکن برای افراد محروم طی دو سال گذشته ۲۰ واحد مسکونی احداث و ۳۱ واحد نیز تعمیر شد، علاوه بر این چهار واحد مسکونی دیگر بنا به درخواست بهزیستی شهرستان احداث شده است.

فرمانده سپاه نهاوند در این رابطه افزود: در ادامه ساخت مسکن برای خانواده‌های محروم امسال نیز سه واحد مسکونی از سوی گروههای جهادی در حال ساخت است که تلاش بر این است که تا نیمه اول سال تحویل صاحبان آنها شود.

وی از ساخت ۱۵ واحد حمام خانگی توسط یکی از خانم‌های جهادگر خبر داد  و افزود: در همین راستا سال گذشته ۱۵ واحد حمام خانگی در روستای ده چقایی برای افراد نیازمند احداث شد که امسال قرار است این کار در روستای زاپن نیز اجرا شود.

مختاری از توزیع ۲۰۰ کیسه سیمان در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی گفت: به منظور کمک در فعالیت‌های عمرانی مناطق روستایی ۴۰۰ کیسه سیمان سهمیه نهاوند منظور شده که تاکنون۲۰۰ کیسه آن بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه فعالیتهای گروههای جهادی و بسیج سازندگی علاوه بر بخش‌های عمرانی در کمکهای مومنانه نیز مشهود و چشمگیر بوده افزود: با شروع کرونا گروههای جهادی در بخش‌های مختلف از جمله کمکهای مومنانه ، ضدعفونی معابر، حضور در مراکز بیمارستانی در موجهای سوم و چهارم در مقابله با کرونا نقش مهمی داشته اند و در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته تا نیمه رمضان امسال  بالغ بر ۲۳ هزار بسته معیشتی به ارزش نزدیک به ۶ میلیارد ریال با همکاری سپاه، گروههای جهادی و خیرین بین نیازمندان توزیع شده و علاوه بر آن برای ۶۸ هزار نفر نیز طبخ غذا صورت گرفته است.

وی در این خصوص افزود: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۵۰ هزار قرص نان، ۷۰۶ دست لباس، یک‌هزار و ۵۰ مورد لوازم التحریر، ۱۵۰ راس دام سبک، ۷ هزار و ۷۶۱ بسته پروتئینی، ۱۵ هزار و ۸۴۴ بسته بهداشتی، پرداخت ۱۱ مورد اجاره خانه، ۱۳ مورد جهیزیه و ۱۸ مورد هزینه بیمارستانی بیماران کرونایی انجام شده است.

مختاری در پایان با بیان اینکه ۱۸۰ گروه جهادی شهرستان در سامانه اطلس ثبت شده‌اند اضافه کرد: از مجموع ۱۸۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس ۱۲۰ گروه جهادی در شهرستان فعال هستند که در بخش‌های مختلف از جمله ایام کرونا فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول