اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شرکت ۱۰۳۰ نفر از زندانیان فارس در طرح اعتکاف پایانی ماه رمضان

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها انجام می‌شود و برگزاری مراسم‌های مذهبی و اعتکاف یکی از اولویت‌های مهم سازمان در زمینه تقویت باورهای دینی و بازپروری شخصیت زندانیان است.

شرکت ۱۰۳۰ نفر از زندانیان فارس در طرح اعتکاف پایانی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسحاق ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتکاف در زندان ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می شود و این برنامه معنوی جلوه های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس برای آنان است. 

وی با اشاره به آیه هشتم سوره تحریم که خداوند در قرآن می فرماید: "یا اَیهّا الذّینَ آمَنُوا تُوبوُا اِلَی اللهِ توبَةً نَصوحاً؛ ای کسانی که ایمان آورده اید به سوی خدا توبه کنید، توبه ایی که بعد از آن به گناه باز نگردید، افزود: اعتکاف نیز فرصت مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس و توبه است و آن گونه است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند "حاسَبُوا قَبلَ اَن تُحاسَبوا؛ به حساب اعمالتان رسیدگی کنید قبل از آنکه، خداوند به آنها رسیدگی کند. 

مدیرکل زندان های فارس با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب در زندان مرکزی شیراز و اثرات و بازخوردهای ارزشمند آن مراسم معنوی در بین زندانیان گفت: اعتکاف، یکى از سنت‏هاى حسنه و از مستحبات و موجب نیل به قرب الهی است؛ زندانیان زندان مرکزی شیراز در مراسم اعتکاف در دلنوشته هایی که ارسال کرده بودند اذعان داشتند که با خدای خود عهد و قول داشته اند که دل‌مشغولی به دنیا و افکار پریشان، موجب غفلت آنان شده است و شرکت در این برنامه معنوی برای آنان بسیار ارزشمند بوده است.

ابراهیمی یادآور شد: بی شک اگر معتکفین، بتوانند در ایام اعتکاف، آن طور که شایسته است رفتار کرده و رضایت حق تعالی را جلب کنند؛ به درجاتی که برای مؤمنان در نظر گرفته شده خواهند رسید و مطمئناً گشایشی در زندگی برای آنان می‌شود.

گفتنی است طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان های سراسر کشور با حضور ۱۰۳۰ نفر از زندانیان زندان های فارس  به مدت سه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در هواخوری ۱۹ مرکز اقدامات تأمینی و تربیتی با عنوان "طرح اعتکاف در هواخوری خدا" برگزار می شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول