اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سمنان فراهم شود

مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ندامتگاه سمنان باید با همت خیران فراهم شود.

زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سمنان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از کانون رسانه نمایندگی آستان قدس در سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، رئیس حوزه‌های علمیه و مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در مراسم افطاری که با حضور مددجویان ندامتگاه مرکزی سمنان برگزار شد، شب قدر را یکی از شب‌های بافضیلت توصیف کرد و گفت: بر اساس روایات وارده شب ۱۹ مقدرات انسان رقم می‌خورد و در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقدرات انسان تحکیم شده و در شب ۲۳ مقدرات ما امضا می‌شود و باید اثرات آن را همواره حفظ کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم در این ماه پرفضیلت، خداوند زمینه آزادی را برای همه مددجویان ندامتگاه سمنان فراهم آورد.

رئیس حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به نقش انسان در مقدرات خود افزود: نقش انسان در تقدیر مقدرات خود بسیار اثربخش است.

رستمیان گفت: مهم‌ترین عامل در نقش انسان در مقدرات خود، دعاست؛ بنابراین اثرات دعا در شب‌های قدر بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در خصوص دعا عنوان کرد: آن حضرت فرموده‌اند «الدعا مفتاح الرحمه» یعنی دعا کلید رحمت الهی است؛ بنابراین اگر می‌خواهید رحمت الهی شامل حالتان شود، کلید آن دعاست.

مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان بیان کرد: خواستن از خدا این امید را در دل‌ها زنده خواهد کرد که مؤمن چه می‌خواهد تا برای آن مقدر شود.

رستمیان یکی دیگر از اثرات دعا را چراغ تاریکی توصیف کرد و اظهار کرد: مسیر زندگی، یک مسیر تاریک است، گاهی انسان به‌واسطه برخی مشکلات از مسیر درست خارج می‌گردد که سبب بروز تاریکی در زندگی‌اش می‌شود؛ اما دعا چراغ زندگی محسوب می‌شود، چون دعای بندگان باعث نزدیکی خداوند به فرد شده و زمینه‌ساز روشن شدن چراغ هدایت در مسیر زندگی می‌شود.

وی توبه را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در مقدرات انسان توصیف کرد و افزود: توبه یعنی پشیمانی از گذشته خود و بر سه پایه اصلی پشیمانی از گذشته، تصمیم بر ترک اشتباه در آینده و جبران اشتباه گذشته استوار است.

مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: خداوند متعال همواره با بندگان خود همراه است و در هر شرایطی به‌ویژه در شب‌های قدر به‌طور ویژه با مؤمنان همراه است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول