اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دلخوری قهرمانان ورزشی فردیس از وعده ای که محقق نشده است

مصوبه تجلیل از قهرمانان ورزشی فردیس که در سال ۹۸ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، پس از دو سال هنوز محقق نشده و افتخارآفرینان فردیس همچنان چشم انتظار وعده ای هستند که به بهانه کرونا به ثمر ننشسته است.

دلخوری قهرمانان ورزشی فردیس از وعده ای که محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، از سال‌های گذشته طبق روال مرسوم در اغلب شهرها،  تخصیص بودجه و برگزاری مراسمی برای تجلیل از قهرمانان ورزشی فردیس توسط رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان درشهرداری و شورای اسلامی  شهر فردیس پیگیری شده است. این پیگیری با همکاری کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا در سال ۹۸، بالاخره به تدوین آیین نامه ای با عنوان" تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی فردیس" منجر و بودجه آن هم مصوب شد  تا بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آیین نامه، هرساله افتخار آفرینان فردیس در سطح ملی و فراملی مورد تجلیل قرار بگیرند. اما با گذشت دوسال هنوز این بودجه محقق نشده و خاطر ورزشکاران و ورزش دوستان  را مکدر کرده است.
همه می دانیم تجلیل از قهرمانان اگرچه  هیچ وقت نمی تواند سختی ها، آسیب های جسمی و هزینه های مالی یک ورزشکار حرفه ای را جبران کند، اما دیده شدن یک قهرمان در ایجاد انگیزه، بالا بردن روحیه او و الگوسازی برای دیگر جوانان، بسیار  اثرگذار است.

تجلیل از قهرمانان؛ انگیزه ای برای کسب افتخارات بیشتر

داوود عزیزی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس و از بازیکنان قدیمی تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به تجربه چندین ساله خود در حوزه  ورزش، در این خصوص گفت: شاید  برای ورزشکاران هیچ چیز به اندازه دیده شدن لذت بخش نباشد و شاید اگر دنیا را به آنها هدیه بدهیم به اندازه یک قدردانی  و توجه کوچک از سوی مسوولان برای آنها خوشایند نیست؛ به ویژه برای ورزشکاران حرفه ای که معمولا از کودکی سختی های بسیاری را تحمل کردند تا بتوانند افتخاری برای کشور کسب کنند. بر این اساس تدوین آیین نامه تجلیل از ورزشکاران از طریق مدیریت شهری پیگیری شد و با همکاری شورا و شهرداری در سال ۹۸ بودجه ۲۷۰ میلیون تومانی به این امر اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه با شیوع کرونا، پیگیری های صورت گرفته برای تحقق بودجه و برگزاری مراسم حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی از شورا و شهرداری به نتیجه نرسیده و هنوز نتوانستیم به قولی که به قهرمانان شهرمان دادیم عمل کنیم که این امر موجب اندکی  دلخوری آنها شده است.

رئیس اداره ورزش فردیس گفت: به منظور ایجاد امید و انگیزه درقهرمانان و معرفی الگوهای برتر ورزشی و علمی برای جوانان،  در صورتی که بودجه فوق محقق شود، آمادگی داریم تا  مراسم تجلیل از قهرمانان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در یک سوله ورزشی هزار متری فقط با حضور جمع محدودی از مسؤولان شهرستان، قهرمانان و اصحاب رسانه، بدون حضور شهروندان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی با تعطیلی فعالیت های ورزشی، بسیاری از باشگاه داران ورشکسته شدند و باشگاه را جمع آوری کردند. حتی پس از بازشدن باشگاه‌ها هم خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند بچه‌ها به باشگاه بروند و اغلب فقط ورزشکاران حرفه ای در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند. شرایط سخت است و در یکی دوسال اخیر با شیوع کرونا، لطمه بزرگی به ورزش وارد شده است.

عزیزی یادآور شد: در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی، نمی توانیم شور و نشاط اجتماعی به جامعه تزریق کنیم، شاید برگزاری این مراسم بتواند  دل قهرمانان  ورزشی و دوستداران ورزش را شاد کند.

موضوع را از رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس هم جوبا شدیم؛

کرونا؛ دلیل واقعی محقق نشدن بودجه تجلیل از قهرمانان/ بودجه آماده است؛ کرونا اگر بگذارد

حمید یعقوبی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس نیز در این خصوص گفت: حمایت  و تشویق قهرمانان ورزشی و نخبگان  به عنوان الگوی جوانان و مایه افتخار شهر،  مورد توجه و تاکید مجموع اعضای شورای فردیس است که تصویب این آیین نامه  وتخصیص بودجه آن در سال ۹۸ و ۹۹، حُسن توجه مدیریت شهری نسبت به این موضوع را اثبات می‌کند.

وی افزود: از زمان تصویب آیین نامه و بودجه در سال ۹۸، آمادگی لازم برای تحقق بودجه مربوطه در شهرداری فردیس وجود دارد؛ اما شرایط کرونا تا کنون اجازه برگزاری مراسم را نداده است. وقتی در این شرایط سخت اقتصادی، تمامی مغازه ها بسته می شوند و همه مراکز آموزشی حتی دانشگاه ها تعطیل می شوند، امکان برگزاری مراسم واقعا وجود ندارد و کرونا نمی تواند بهانه ای برای عدم برگزاری مراسم، محسوب شود. چرا که حفظ جان و سلامت مردم مهمترین اولویت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین طبق آنچه مرسوم است، قرار بود در اردیبهشت ماه سال ۹۹ قهرمانان سال ۹۸ تجلیل شوند و در اردیبهشت ۱۴۰۰ قهرمانان سال ۹۹، که متاسفانه از اسفندماه سال ۹۸ تا کنون با شیوع گسترده  کرونا، امکان برگزاری مراسم وجود نداشته است.

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه فوق آماده است و هیچ مشکلی برای تحقق آن وجود ندارد.اخیرا این موضوع  توسط اینجانب در صحن شورا پیگیری شده است و به زودی با بهتر شدن شرایط کرونایی تجلیل از قهرمانان انجام می شود. معرفی ورزشکار می تواند بهترین هدیه برای او باشد،  که این امر مورد توجه مدیریت شهری قرارداشته و تاخیر آن تنها  به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم در شرایط کرونایی بوده است.

خاطره ای از گذشته؛ برق شادی در چشمان پهلوان

با شنیدن صحبت‌های آقای عزیزی به یاد می‌آورم روزهایی که علیرضا کریمی قهرمان نام آور تیم ملی کشتی آزاد کشورمان و از افتخارات  فردیس،  قهرمان جوانان جهان در مسابقات کروواسی شده، اما هنوز آنطور که باید شناخته شده نبود. تنها گلایه او و خانواده اش از مسؤولان این بود که چرا او و سختی‌هایی که کشیده از اردوهای چندین ماهه شبانه روزی، تمرین‌های سخت، ندیدن خانواده و حتی فوت مادربزرگش را که نتوانسته حضور داشته باشد، را ندیدند و چرا تنها ورزشکار بدون استقبال کننده در کاروان تیم ملی کشتی، علیرضای محجوب فردیس بوده است.

دیدن برق شادی در چشمان او و خانواده اش را در حضور و دلجویی مسوولان، وقتی از شرایط مسابقاتش می‌پرسیدند، هم به یاد دارم که انگار دنیا را به پهلوان با اخلاق شهرم دادند.  

نام آوران فردیس را دریابید!

فردیس شهرستانی کوچک با کمترین سرانه ورزشی در کل کشور، قهرمانان بسیاری  به ویژه در حوزه ورزش را از گذشته تا کنون در خود جای داده است. علی کریمی جادوگر فوتبال ایران،  جواد نکونام، برادران خمس آبادی، زنده یاد بابک معصومی و  بسیاری دیگر از نام آوران ورزش در  گذشته و علیرضا کریمی کشتی گیر بین المللی، امیر جعفری وزنه بردار معلول قهرمان جهان، شهداد خسروی قهرمان کشتی آزاد نوجوانان کشور و  بسیاری دیگر، از جمله قهرمانان امروز  ورزش فردیس هستند که کمبود امکانات ‌این منطقه نتوانسته در مقابل همت این ورزشکاران قد علم کند.

 شاید یک معرفی به جامعه در مراسمی  ساده، بتواند انگیزه ای مضاعف برای کسب افتخارات بیشتر در این قهرمانان ایجاد کند و خاطره ای خوش از اولین دوره مدیریت شهری در ذهن مردم باقی بگذارد.  

علاوه بر این، همه می‌دانیم با وجود سخت گیری‌ها و محدودیت‌های کرونایی برخی مراسمات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان برگزار می شود، بنابراین در صورت بهتر شدن شرایط کرونایی، شاید بتوان  مراسم  تجلیل از ورزشکاران را با دقت و توجه بیشتر در رعایت دستورالعمل‌ها، برگزار کرد و وعده چندین ساله مسوولان به قهرمانان را تحقق بخشید.

انتهای پیم/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول