اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت :خوشبختانه در سال زراعی جاری با توجه به بهره‌برداری از طرح عظیم آبرسانی، بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان به کشت گندم اختصاص یافت.

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان

عباس اشکان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  با شروع فصل برداشت همزمان ۵۵ دستگاه کمباین و بیش از ۵٠٠ دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را دهه دوم اردیبهشت ماه آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه برداشت به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امسال بدلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و عدم بارندگی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم  پایین تر از نرمال منطقه میباشدو پیش بینی می شود امسال بیش از ٩٠ هزار تن گندم برداشت شود.

اشکانی ادامه داد: در فصل کشت بیش از ١٣٠٠ تن بذر گواهی شده و حدود ۴ هزار تن بذر اصلاح شده خود مصرفی و زارع به زارع جهت کشت استفاده شد که این باعث افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده به بیش از ۵٠ درصد شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: سه مرکز خرید گندم در حوزه سیستان راه اندازی شده و انتظار می‌رود با توجه حمایت های دولت در خرید تضمینی و افزایش قیمت گندم، کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل نمایند و در اسرع وقت قیمت گندم تحویلی را دریافت دارند.

اشکانی با اشاره به اهمیت استفاده از بذور اصلاح شده در افزایش عملکرد، اظهار کرد امسال با هماهنگی مرکز  تحقیقات و همراهی کشاورزان سیستانی ١۶٠٠ تن گندم بذری  خریداری و برای کشت سال زراعی آتی، ذخیره سازی خواهد شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول