اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما بین ۸ تا ۱۸ درجه در سواحل خزر و اردبیل/تداوم گرد و خاک در کرمان و یزد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل خزر و کاهش دمای ۱۰ تا ۱۸ درجه‌ای در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

کاهش دما بین ۸ تا ۱۸ درجه در سواحل خزر و اردبیل/تداوم گرد و خاک در کرمان و یزد

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان، ارتفاعات رشته کوه البرز و شمال آذربایجان شرقی، همچنین شمال اردبیل و آذربایجان غربی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین تا ۲۴ ساعت آینده گردوخاک در استان‌های کرمان و یزد تداوم دارد.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در استان های ساحلی خزر و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و بعد از ظهر دوشنبه در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و آذربایجان شرقی نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: روز دوشنبه کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل خزر و کاهش دمای ۱۰ تا ۱۸ درجه ای در استان اردبیل پیش بینی می شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطقی که نام برده شد در این مدت، پیش بینی رگبار باران، وزش باد شدید موقت، خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

وی افزود: در این راستا توصیه می شود احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در کوهنوردی و چرای دام‌ در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقت در دستور کار باشد.

اصغری افزود: در روزهای سه شنبه تا جمعه در ساعات بعد از ظهر و شب در استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز و استانهای واقع در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و نواحی مرکز کشور، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۸ و ۱۸ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول