اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز برداشت زردآلو و آلوچه از باغات مجتمع تلاش در ابرکوه

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان یزد گفت: برداشت از باغات زردآلو و آلوچه مجتمع تلاش شهرستان ابرکوه از اواسط اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

آغاز برداشت زردآلو و آلوچه از باغات مجتمع تلاش در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان، عزیزاله سیفی در این خصوص اظهار کرد: از این میزان سطح باغات با متوسط عملکرد ۱.۷ تن، در مجموع بیش از ۱۲.۵ تن محصول تولید شده است که به دلیل وقوع طوفان شدید پنج روزه با سرعت ۹۲ کیلومتر در ثانیه و پدیده سرمازدگی، به باغات زردآلو و آلوچه منطقه خسارات زیادی وارد که منجر به کاهش عملکرد در واحد سطح گردیده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب محصولات کشاورزی استان، افزود: برداشت این محصولات از اواسط اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان یزد، ارقام ممک، کتابی، تخم گردی، فلکه ای و خیاری را از ارقام مرغوب زردآلو و ارقام اصفهانی و کرجی را از ارقام مرغوب آلوچه در مجتمع تلاش ابرکوه دانست و گفت: زمین‌های مساعد و توان کشاورزان در بخش تولیدات زراعی و باغی، شهرستان ابرکوه را به یکی از قطب های کشاورزی استان یزد تبدیل کرده است.

 مزرعه تلاش یکی از مراکزی است که به طور ویژه به اشتغال زندانیان تعلق یافته و هرساله کمک های قابل ملاحظه ای به زندانیان شاغل و خانواده هایشان در این بخش می شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول