اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

چشمه‌علی ۷ هزارساله در طرح راهبردی احیائ قرار گرفت

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد. در این جلسه با طرح راهبردی احیاء و بهسازی محدوده تاریخی چشمه‌علی شهرری موافقت شد.

چشمه‌علی  ۷ هزارساله در طرح راهبردی احیائ قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس: علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این خصوص گفت: محدوده تاریخی چشمه‌علی، در منطقه 20 شهرداری تهران در شهرری واقع‌شده است.

این محدوده به لحاظ مختصات جغرافیایی از شرق در مسیل سرخه‌حصار و بزرگراه امام علی (ع)، از شمال در مسیر بلوار بسیج، از غرب در مسیر خیابان غیوری و از جنوب در قلمرو برج طغــرل و آرامستان ابن‌بابویه قرار دارد.

اشراقی گفت: طرح راهبردی مذکور مساحتی بالغ‌بر 140 هکتار، شامل محوطه باستانی چشمه‌علی، محوطه باستانی دژ اشکان، محوطه تاریخی ارگ سلجوقی، آرامستان ابن‌بابویه، برج طغرل، باروی ری، کارخانه سیمان ری و همچنین بخش‌های باارزشی از ری برین (دوران پیش از اسلام)، باغ صفائیه و باغ طغرل را در برمی‌گیرد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج  افزود: با توجه به وجود آثار طبیعی و تاریخی ازجمله چشمه‌علی که به‌عنوان مهم‌ترین عنصر طبیعی موجود 7 هزار سال مایه حیات و زایندگی در این منطقه است، اهتمام بر آن بوده که طرح مذکور رویکردی جامع و یکپارچه را در برگیرد، به‌طوری‌که منجر به ارتقاء نظام سکونت در این منطقه گردد، لذا طرح مذکور پس از بررسی‌های مبسوط کارشناسی در کارگروه فنی و اصلاحات انجام‌شده، در دومین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری موردبحث و بررسی قرار گرفت و با تأکید بر حفظ بافت طبیعی و تاریخی پیرامون چشمه‌علی، با آن موافقت شد؛ همچنین قرار شد هرگونه دخل و تصرف در این محدوده با نظر میراث فرهنگی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول