اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هنوز سهمیه‌ای برای واکسن پاکبانان به قوچان اختصاص نیافته است

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: واکسیناسیون بر اساس ۴ فاز و اولویت‌های اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌گیرد که تاکنون لیست و سهمیه‌ای برای واکسن پاکبانان قوچان مشخص نشده است.

هنوز سهمیه‌ای برای واکسن پاکبانان به قوچان اختصاص نیافته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، فرشید فتحی مقدم ظهر امروز در نشست خبری تشریح اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه ویروس کرونا در این شهرستان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان، اظهار کرد: رنگ‌بندی‌ها بر اساس دو پارامتر انجام می‌شود یک رنگ‌بندی مربوط به اعمال محدودیت‌ها و دیگری تعداد بستری‌ها است که بر اساس میزان بستری قوچان قرمز اما در سیر نزولی بیماری قرار گرفته‌ایم و وضعیت شهرستان نارنجی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری اینکه پیک بستری‌ها در این شهرستان طی هفته‌های اخیر به ۸۷ مورد در یک روز رسیده بود، افزود: در حال حاضر این سیر بستری‌ها نزولی شده و از ۶۱ مورد بستری در روز قبل به ۴۷ مورد در امروز رسیده‌ایم و این روند در حال کاهش است.

وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا هم‌زمان با سراسر کشور در این شهرستان طی ۴ فاز، بیان کرد: در فاز اول کادر بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت که باید ۱۰۰ درصد واکسیناسیون انجام می‌شد اما تنها در قوچان یک هزار و ۱۴۵ نفر تمایل به این کار داشتند.

فتحی مقدم با بیان اینکه تاکنون ۱۴۳ بیمار خاص و ۲۳ جانباز تحت واکسیناسیون کرونا در قوچان قرار گرفتند، ادامه داد: در مرحله جدید باید ۲ هزار و ۸۶۷ فرد بالای ۸۰ سال در این شهرستان واکسینه شوند که تاکنون حدود ۴۱ درصد از این جمعیت هدف یعنی یک هزار و ۴۴۱ نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر اینکه مشکلی از نظر تأمین واکسن در قوچان برای هیچ‌کدام از گروه‌های هدف وجود ندارد، تصریح کرد: واکسیناسیون بر اساس لیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌گیرد که تاکنون درباره واکسن پاکبانان فهرستی داده نشده و سهمیه‌ای به شهرستان اختصاص نیافته است.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۵ نمونه‌گیری از افراد بومی قوچان انجام‌ شده که ۶ هزار و ۲۵۹ مورد مثبت، ۱۱ هزار و ۳۴۰ مورد منفی و ۲۰۶ مورد نتیجه نامشخص بوده است.

فتحی مقدم تعداد فوتی‌های بومی در این شهرستان را تاکنون ۶۰۸ مورد دانست که نتیجه آزمایش ۲۷۸ مورد آن‌ها مثبت بوده است و خاطرنشان کرد: از میان کارکنان آموزش‌وپرورش ۲۷۷ مورد و از میان دانش‌آموزان ۶۱۰ مورد نمونه‌گیری صورت گرفته که در میان کارکنان ۱۳۶ مورد مثبت و دانش‌آموزان ۱۳۹ مورد مثبت اعلام‌ شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به غربالگری حدود ۳ هزار مادر باردار طی یک سال گذشته برای پیشگیری از بیماری کرونا گفت: تاکنون ۴ مرحله غربالگری انجام‌ شده که ۲۰۴ مورد ابتلای مثبت به کرونا شناسایی شد و متأسفانه ۲۵ نفر در بیمارستان بستری و یک مادر باردار نیز جان خود را از دست‌ داده است.

پلمب مطب پزشک متخصص در قوچان 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز در این جلسه با اشاره به توزیع سه هزار بسته حمایتی در این شهرستان در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: در اجرای این طرح انجام آزمایش‌های تست پی.سی.آر در پیک چهارم کرونا به اوج خود رسید به‌گونه‌ای که از ۷ هزار و ۶۰۰ کیت تشخیص سریع دریافت شده در این شهرستان تنها ۸۰۰ کیت باقی‌مانده است.

پرویز دلاور بیشترین تست پی.سی.آر انجام‌ شده را مربوط به فروردین‌ماه سال جاری دانست و تصریح کرد: طی ماه گذشته دو هزار و ۶۳ تست پی.سی.آر و دو هزار و ۱۱۵ تست سریع انجام‌ شده و در ماه جاری نیز ۹۱۳ مورد تست برای رهگیری کرونا انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۳۷ مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع و ۳۴۲ مورد اماکن عمومی صورت گرفته که ۱۰۴ مورد معرفی به تعزیرات در اماکن تهیه و توزیع و ۱۷ مورد اماکن عمومی انجام‌ شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان از صدور ۴۶ مورد اخطار بحرانی و ۲۰ مورد پلمب اماکن متخلف در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۱۷ مورد اخطار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها این شهرستان ابلاغ که یک مورد مطب پزشک متخصص منجر به پلمب شد.

دلاور همراهی اصناف را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان قابل‌ قبول ارزیابی کرد و افزود: بر اساس معیارها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان بوده که در این راستا یک دفتر پیشخوان پلمب و به یک بانک اخطار ۲۴  ساعته داده شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول