اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سوت زنی| عرضه فرآورده غذایی تهیه شده با گوشت خرچنگ در یک فروشگاه اینترنتی مشهور

در یکی از گزارشات واصله به سازمانه سوت زنی خبرگزاری فارس اعلام شده که علیرغم حرام بودن مصرف گوشت خرچنگ، یکی از فروشگاه های مشهور اینترنتی، سوشی را با ترکیب گوشت خرچنگ عرضه می کند.

سوت زنی| عرضه فرآورده غذایی تهیه شده با گوشت خرچنگ در یک فروشگاه اینترنتی مشهور

به گزارش خبرگزاری فارس، در یکی از  گزارشات  ثبت  شده ‌در «سامانه سوت زنی» خبرگزاری فارس  توسط مخاطبان، به موضوع  عرضه  فرآورده غذایی شوسی تهیه شده از گوشت خرچنگ در یکی از فروشگاه های اینترنتی مشهور اشاره شده است. 

در این گزارش آمده است، علیرغم اینکه مصرف گوشت خرچنگ برای مسلمانان حرام است اما در این فروشگاه اینترنتی، سوشی با ترکیب گوشت خرچنگ عرضه می شود. 

گفتنی است در ایران معمولا تهیه این غذای ژاپنی با ترکیب برنج، ماهی و یا میگو انجام می شود و لذا  اغلب خریداران این نوع از غذای آماده از فروشگاه ها تصوری از اینکه این غذا با ترکیب گوشتی غیرحلال  مانند خرچنگ تهیه شده باشند را ندارند. 

به گزارش فارس، تصاویرd که در ادامه آمده نشان می دهد که این فروشگاه اینترنتی فرآورده غذایی سوشی اسموکی را که مشتمل بر خرچنگ، سالمون اسموکی و برنج است عرضه می کند.

 

 

موضوع گزارش واصله را با یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در میان گذاشتیم که با ارائه توضیحاتی از سوی این مقام مسئول اعلام شد پیگیری این موضوع بر عهده اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو است. 

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بیان داشت: سازمان حمایت در مورد موضوعاتی که به قیمت، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی مرتبط نیست، مسئولیتی ندارد. 

وی افزود: این موضوع به اداره کل امور فرآوده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مرتبط می شود و این اداره کل می تواند در مورد مجاز یا غیر مجاز بودن عرضه این فرآورده های غذایی اظهار نظر  کند و در صورت لزوم اقدام کند.

این مقام مسئول در سازمان حمایت بیان داشت: در مورد ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی نیز همین اداره کل مسئولیت است، بنابراین اگر ترکیبات استفاده شده در یک محصول آرایشی و بهداشتی مجاز نباشد از عرضه آن در بازار جلوگیری می کند. 

براین اساس، موضوع عرضه فرآورده خوراکی مجاز یا غیرمجاز نیز در حوزه اختیارات اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو است.  

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول