اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

۱۶ میلیون دلار برای «سر خرس» داوینچی!

نقاشی «سر خرس» اثر لئوناردو داوینچی با برآورد قیمت پایه ۱۶ میلیون دلاری زیر چکش حراج می رود.

۱۶ میلیون دلار برای «سر خرس» داوینچی!

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نقاشی «سر خرس» اثر لئوناردو داوینچی از سوی حراجی «کریستی» با برآورد قیمت پایه ۱۶ میلیون دلاری زیر چکش حراج می رود.

حراجی کریستی روز شنبه گفت پیش بینی می شود نقاشی «سر خرس» اثر «لئوناردو داوینچی» با رسیدن به حراج در ماه ژوئیه تا رقم ۱۶.۷ میلیون دلار به فروش برسد و به طور بالقوه این رکورد ثبت خواهد کرد.

با اندازه ۷ سانتی متر (کمی زیر ۳ اینچ) مربع، «سر خرس» یک اثر نقاشی نقره ای روی کاغذ بژ صورتی است. خانه حراج می گوید این یکی از هشت نقاشی داوینچی است که هنوز مالک آن شخصی بوده و خارج از مجموعه سلطنتی انگلیس و مجموعه های دِوونشایر در چتسورث است.

این اثر فروش استثنایی، آیتم اصلی حراج کریستی در ۸ جولای(تیرماه) را در لندن با برآورد قیمت ۸ تا ۱۲ میلیون پوند (۱۱.۱۴ میلیون دلار تا ۱۶.۷۱ میلیون دلار) خواهد بود.

به گفته کریستی، این می تواند فروش اثر «اسب و سوار» اثر داوینچی در سال ۲۰۰۱ را با بیش از ۸ میلیون پوند را پشت سر بگذارد که رکورد یک نقاشی توسط استاد رنسانس ایتالیا محسوب می شود.

مالکیت این نقاشی را می توان در نقاش انگلیسی توماس لارنس جستجو کرد که با مرگ وی در سال ۱۸۳۰، این اثر به خریدارش «ساموئل وودبرن» رسید. طبق گفته خانه حراج، او نیز آن را در سال ۱۸۶۰ به قیمت ۲.۵۰ پوند (۳.۵۰ دلار) به همین حراجی کریستی فروخت.

اثر «سر یک خرس» روز شنبه در شعبه کریستی نیویورک و سپس در همان ماه در هنگ کنگ پیش از نمایش در ژوئن در لندن به نمایش در می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول