اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

روند صدور مجوز تولید تسهیل شود/ چرا باید رفع موانع تولید دچار وقفه شود؟

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی بن‌بست وجود ندارد و مدیران باید گشایش ایجاد کنند، گفت: روند صدور مجوز تولید تسهیل شود.

روند صدور مجوز تولید تسهیل شود/ چرا باید رفع موانع تولید دچار وقفه شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه تولید عامل قدرت اقتصادی است، البته تولیدی که پشتیبانی شود و با مانع مواجه نشود اظهار کرد: نقش مسوولان در ایجاد قدرت اقتصادی در کشور امری خطیر است.

وی با بیان اینکه برای احیای واحدهای تعطیل باید کمر همت بست و مشکلات آنها را حل کرد گفت: در حوزه کشاورزی وقتی تغییر کاربری صورت می‌گیرد وزارت جهاد کشاورزی باید پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

رئیس دستگاه قضا وجود مقررات دست و پاگیر و دریافت مجوز با بروکراسی اداری را مانع تولید دانست و با بیان اینکه برای صدور برخی از مجوزها می‌توان در روند کوتاهی اقدام کرد افزود: باید روند صدور مجوز تسهیل شود تا تولیدکننده و صادرکننده احساس مشکل نکند.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت باید توام با مدیریت جهادی باشد گفت: برخی مشکلاتی که در این جلسه توسط فعالان اقتصادی مطرح شد در استان قابل حل است، چرا مسوولان باید اجازه دهند رفع موانع تولید دچار وقفه شود؟

رئیسی با بیان اینکه هیچ بخشی مجاز نیست بروکراسی اداری را پیچیده کند تأکید کرد: ما در قوه قضاییه به دنبال اجرای عدالت هستیم و قانونگذار راه را باز گذاشته تا ما افراد را از دادرسی عادلانه‌ محروم نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی بن‌بست وجود ندارد و مدیران باید گشایش ایجاد کنند عنوان کرد: قرار را باید بر«ما می‌توانیم» بگذاریم و نمی‌شود و نشد در کار نباشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وقتی کار آماده است و کارگر لباس پوشیده آماده است، چرا نگذاریم انجام شود؟ گفت: نباید «مانع» را «مانع» بشناسیم، هر کاری با مدیریت جهادی شدنی است.

نباید سود بانک بیش از تعیین شورای ملی پول و اعتبار و بانک مرکزی باشد

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب با شهید همدانی به پادگان ابوذر می‌رفتیم و در روحیه جوانان می‌دیدم که خالصانه کار می‌کردند و «مانع» را به رسمیت نمی‌شناختند تا امور پیش رود تأکید کرد: تولید نیز در عرصه مجاهدت قرار دارد و باید در این زمینه با قوت و قدرت کار شود‌.

رئیسی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی برای تأمین نیاز کشور گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که ضمن تأمین مایحتاج مردم در تمام بخش‌های کشاورزی، دچار بازار سیاه و دلالی نشویم، بنابراین برنامه‌ریزی در تولید باید حلقه تعریف شده باشد.

وی ثبات در تصمیم‌گیری و تمرکز بر روی مقررات را در رونق کسب و کار مهم دانست و افزود: حمایت جدی از تولید و صادرات بسیار حائز اهمیت است‌ و باید در این زمینه با برنامه پیش رفت.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه در رابطه با تغییر کاربری اراضی باید ضمن برگزاری جلسه، کار کارشناسی صورت گیرد خطاب به جمع گفت: راهکار ارائه دهید تا در دیوان عدالت اداری موانع رفع شود.

وی عنوان کرد: برای حل مشکل واحد «تلیسه امید» که می‌گویند همه امکانات برای افتتاح آن آماده است و فقط مشکلی دارد، باید جلسه‌ای با بانک عامل و شرکت بگذارید، اگر می‌گویید حل نمی‌شود در سطح کشور در دادستانی کل کشور جلسه می‌گذاریم تا حل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه شرکت اسدآباد که بانک تملک کرده و واحد «زمرد آسیا» در استان قابل پیگیری است افزود: مسئله جنگل هم مطرح است که باید بررسی شود، در اولین جلسه ستاد مقاومتی باید موضوعات مطرح شود و اگر قابل حل نبود ما در مرکز حل می‌کنیم.

وی در ادامه حضور فعال واحدهای خصوصی در اقتصاد را مهم دانست و با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به سود مرکب مصوبه دارد و نباید سود بانک بیش از تعیین شورای ملی پول و اعتبار و بانک مرکزی باشد گفت: به بانک‌ها اعلام کردم که بانک اعتباری دهد بعد در واحد قفل شود و تملک کند، زیرا نباید چراغ تولید خاموش شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بانک‌ها وقتی واحد تولیدی را در اختیار قرار می‌گیرند نباید منجر به تعطیلی آن شوند که متاسفانه صدها واحد در اختیار بانک است اظهار کرد: طی بازدید از کارخانه کیوان، بسیار تاسف خوردم کارخانه‌ای که می‌تواند راه‌اندازی شود نیمه‌فعال شده است، نباید این واحدها دچار وقفه شوند، بقیه واحدها هم همینطور.

وی با بیان اینکه می‌توان با اقدماتی میزان بیکاری در استان را کاهش داد تأکید کرد: من مردم همدان را می‌شناسم و می‌دانم که همه اهل کار هستند، استفاده دقیق  ظرفیت‌ها برای رفع مشکل بیکاری باید مورد توجه باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه کارخانه عظیم در کنار فرودگاه می‌تواند سریع به چرخه تولید بیایدبه مسوولان قضائی استان و استاندار همدان توصیه کرد نگذارند چراغ تولید در استان خاموش شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول