اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی در همدان در حال اجراست

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی در سطح استان در حال اجراست از راه‌اندازی «پتروشیمی نهاوند» و «ابن‌سینا» خبر داد.

۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی در همدان در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی عصر امروز در شورای اداری همدان با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: به تاسی از سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری اولویت ما در استان همدان توجه به معیشت، اشتعال و حمایت از تولید بوده و هست.

وی با بیان اینکه در مدت زمان حضورم در همدان سعی کردیم با نگاه به توسعه استان و چشم‌انداز کشور، سند توسعه استان را در برنامه داشته باشیم گفت: در این سند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تمام مزیت‌های استان به تفکیک شهرستانی مشخص شده و برای عملیاتی کردن اینها پروژه‌هایی تعریف شده که به مثابه یک میثاق با مدیران است.

استاندار همدان با بیان اینکه در این سند پیش‌بینی شده سالانه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود که بخشی را دولت و بخشی نیز توسط بخش خصوصی تأمین اعتبار گردد گفت: سالیانه ۲۰ هزار شغل طبق سند باید ایجاد شود که باید با ذکر نام و نشانی باشد.

وی با بیان اینکه ۹۸۸ واحد فعال دارای پروانه در استان وجود دارد گفت: در مجموع ۲ هزار و ۷۱۷ واحد تولیدی در استان وجود دارد که رهنمودهای رهبری برای توسعه این واحدها مدنظر است.

شاهرخی از جذب سرمایه برای ایحاد واحد جدید، کمک به احیای واحدهای راکد و تقویت واحدهای موجود خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا شد افزود: در حال حاضر مشکل اصلی ما آب است، سه سد طی سال گذشته بهره‌برداری شد که ۹۰ میلیون متر مکعب مجموع ذخایر آنهاست.

وی با بیان اینکه سد گرین نهاوند نیز به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: نیروگاه شهیدمفتح نفس دشت کبودراهنگ را گرفته بود که نسبت به رفع این مشکل اقدام کردیم، با تصفیه فاضلاب همدان و انتقال آن به نیروگاه، آب این صنعت تامین می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ در استان افزود: همدان در منطقه غرب کشور بیشترین نقطه راه‌آهن را به خود اختصاص داده که امسال به همت نمایندگان مجلس دو خط ریلی جنوب و غرب به هم وصل می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه ۱۸ سال بلاتکلیف بود که طی سه ماه قبل افتتاح شد افزود: در همین راستا راه‌اندازی پتروشیمی نهاوند و پتروشیمی ابن‌سینا را نیز در دستور کار داریم.

شاهرخی با بیان اینکه در کشاورزی نیز مزیت‌های فراوانی داریم، تولیدات گلخانه‌ای استان همدان را ۱۰۷ میلیون تن عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی سالانه ۷۰ هکتار به مجموع تولیدات کشاورزی اضافه می‌کند که با شهرک‌های گلخانه‌ای ۵۰۰ هکتار ب این بخش افزوده شد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در شهر سفال و سرامیک و مبل و منبت صورت گرفته است گفت: مشکلات زیادی در صنایع و واحدهای تولیدی داریم اما کارهای زیادی هم در حال انجام است به طوری که شرکت شستا، ایجاد واحد گاوداری چندین راسی را در استان در حال اجرا دارد‌.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در همه بخش‌ها به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال انجام است بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی در سطح استان در حال اجراست.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول