اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نتوانسته‌ایم گذشته را به خوبی حفظ کنیم / جمع‌آوری و نگهداری ۳۰ میلیون سند در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما تاریخ بسیار درخشان و باعظمتی داریم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم این گذشته را به خوبی حفظ کنیم و آثارش را در اختیار نسل‌های جدید قرار دهیم و از مردم خواست اسناد تاریخی خود را به مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور تحویل دهند.

نتوانسته‌ایم گذشته را به خوبی حفظ کنیم /  جمع‌آوری و نگهداری ۳۰ میلیون سند در  تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور با اشاره به استقرار مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور در خانه تاریخی اردوبادی در تبریز، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ اسناد، این مرکز باید به ساختمانی جدید دارای تمامی ملاحظات ایمنی، دسترسی و خدمات پشتیبانی منتقل شود.

وی، نسبت به توسعه و صیانت از این مجموعه نفیس و ارزشمند تاکید کرد و افزود: کشورهای غربی که تاریخ مکتوب طولانی ندارند، سعی می‌کنند پیشینه خود را با عظمت و قدرت مطرح کرده و به رخ بکشند.

پورمحمدی با بیان اینکه ما تاریخ بسیار درخشان و باعظمتی داریم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم این گذشته را به خوبی حفظ کنیم و آثارش را در اختیار نسل‌های جدید قرار دهیم، از مردم خواست اسناد تاریخی خود را به مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور تحویل دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جمع‌آوری و نگهداری ۳۰ میلیون سند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور در تبریز کاری بسیار مهم و باارزش است که باید تمهیدات لازم برای مراقبت از این اسناد در بهترین شرایط اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: ضروری است، اسناد بعد از گردآوری به‌روزرسانی شوند تا این اسناد به صورت دیجیتال و یا کپی به راحتی در اختیار پژوهشگران و مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول