اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: اقدام صهیونیست‌ها در قدس پاکسازی نژادی است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با محکوم کردن شدید رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها، اقدامات آنها در قدس را پاکسازی نژادی توصیف کرد.

دمشق: اقدام صهیونیست‌ها در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای رفتار وحشیانیه غیرانسانی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین را شدیدا  محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «اقدامات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان در محله "الشیخ الجراح" عملیات پاکسازی نژادی بوده که نیازمند بازخواست مقامات اشغالگر اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل است».

وزارت خارجه سوریه با تاکید بر حق آزادی کامل ملت فلسطین، خواستار پایان اشغال سرزمین فلسطینیان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف شد.

در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله «الشیخ جراح» و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

به گزارش شبکه «الجزیره»، هلال احمر فلسطین، بامداد امروز یکشنبه (۹ می)، اعلام کرد که شمار زخمی‌ها در جریان درگیری خشونـت بار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها در قدس، از شب گذشته تا صبح امروز، به ۹۰ نفر افزایش یافته است و ۳۰ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

الجزیره ساعتی پس از انتشار این خبر نوشت که به اعلام هلال احمر فلسطین، شمار زخمی‌ها به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

پیشتر اعلام شده بود که در حمله شبانه نظامیان صهیونیست به منطقه «باب العامود» در مرکز قدس، چندین فلسطینی بازداشت و حداقل ۱۷ نفر زخمی شدند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول