اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مروی: مسئول اصلی جنایت کابل آمریکای اشغالگر و تفرقه‌افکن است

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم و با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد.

مروی: مسئول اصلی جنایت کابل آمریکای اشغالگر و تفرقه‌افکن است

به گزارش خبرگزاری فارس تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم و با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد.

متن پیام حجت‌الاسلام احمد مروی به این شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً...(الاسراء: ۳۳)

سرزمین رنج کشیده افغانستان از اشغال و جنایت بار دیگر در ماه مهمانی خدا قربانی فرقه‌گرایی و تحجر گردید. ده‌ها دختر بی‌گناه و مادر روزه‌دار در مقابل مدرسه سیدالشهداء (علیه‌السلام) کابل به خاک و خون کشیده شدند. قلب ما و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام همچون جگر مادران رنجیده سرزمین افغانستان در این مصیبت سوخت.

اسلام آمریکایی که در این روزها در حال تجربه شکستی دوباره در سرزمین یمن و زخم خورده از جبهه مقاومت در موضوع قدس و همدلی در مساله فلسطین است، مانند گذشته در گوشه‌ای دیگر از جهان اسلام، عده‌ای زن و کودک مظلوم را قربانی خشم و عصبانیت خود نموده است. پر واضح است که توطئه‌های خارجی با آبشخور آمریکایی صهیونیستی، جهل و تحجر در کنار سکوت ننگین و شرم‌آور مجامع بین‌المللی موجب تکرار چنین حوادث سبوعانه‌ای شده است.

ضمن اعلام انزجار از این اقدام وحشیانه، مسئولیت این جنایت را در وهله نخست متوجه عامل و آمر اصلی آن یعنی آمریکای اشغالگر و تفرقه افکن می‌دانیم. همچنین با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی نموده و درجوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام برای شهدای این فاجعه طلب علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه الهی مسألت می‌نمایم.

احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول