اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دوستی با دشمنان خدا دشمنی با خود خدا است

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه دوستی با دشمنان خدا به‌نوعی دشمنی با خود خدا است، گفت: دوستان الهی را دشمن دانستن نیز به‌نوعی، دشمنی با پروردگار است.

دوستی با دشمنان خدا دشمنی با خود خدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امشب به مناسبت ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع تولی و تبری اظهار کرد: انسان باید دوستان خدا را دوست داشته و دشمنان خدا را دشمن بداند و این جزو فریضه‌های الهی است.

وی با اشاره به دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان گفت: در دعای این روز از خدا می‌خواهیم که دوستی با اولیای الهی و دشمنی با دشمنان حضرت حق را، روزی ما قرار دهد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه دوستی با دشمنان خدا به‌نوعی دشمنی با خود خدا است، افزود: دوستان الهی را دشمن دانستن نیز به‌نوعی، دشمنی با پروردگار است.

رمضانی با اشاره بر اینکه یکی از راه‌های رسیدن به‌حق، دوستی با پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است، بیان کرد: اگر انسان می‌خواهد ایمان خود را حفظ کند، لازم است که دوستی اهل‌بیت (ع) را داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دوستی با پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) با پیروی از ایشان نشان داده می‎‌شود، تصریح کرد: بر اساس روایات، دوستی با پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)، خیر دنیا و آخرت را به دنبال داشته و بهترین دنیا و آخرت نصیب انسان می‌شود.

وی پاسداشت نعمت رسالت را، دوستی با پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: محبت به اهل‌بیت (ع)، رشته استواری است که باید به دامن آن چنگ بزنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه آثار محبت اهل‌بیت (ع)، مبتنی بر معرفت است، افزود: هدایت یکی از این آثار است و به‌نوعی اهل‌بیت (ع) وسیله خداوند برای هدایت و راهنمایی بشر هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، نجات از سختی‌ها را از دیگر آثار محبت به اهل‌بیت (ع) دانست و بیان کرد: اگر محبت به معنای واقعی باشد، سبب می‌شود که انسان از سختی‌ها نجات پیدا کند.

به گفته وی، محبت به اهل‌بیت (ع) در مکان‌های سخت ازجمله هنگام فوت، تنهایی قبر، روز رستاخیز و سنجش اعمال، به انسان‌ها کمک می‌کند. 

رمضانی با اشاره به اینکه محبت اهل‌بیت (ع)، انسان را به محبت الهی می‌رساند، افزود: همه مسلمانان حب اهل‌بیت (ع) را دارند و نسبت به دشمنان معصومین نیز دشمن هستند. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شرط دوستی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) را اطاعت‌پذیری انسان دانست و گفت: کسانی ولی و دوستدار اهل‌بیت (ع) هستند که خدا و پیامبر اکرم (ص) را اطاعات کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول