اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امامزادگان احمد و جعفر(ع)؛ بقعه‌ای که کاروان دلها به سویش روانه است

بنای زیبای مرقد مطهر امامزادگان احمد و جعفر (ع) که در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر آباده، در شهر بهمن قرار گرفته، کاروان دلها را به سوی خود روانه کرده است.

امامزادگان احمد و جعفر(ع)؛ بقعه‌ای که کاروان دلها به سویش روانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرزمین ایران جزء چند کشور اول جهان با بیشترین پیشینه تاریخ و تمدن در بین تمام کشورهای جهان و از نظر تعداد میراث ثبت شده جهانی در بین کشورهای برتر دنیا قرار گرفته است که در این راستا در ایران بیش از ۳۰ هزار جاذبه گردشگری، طبیعی و فرهنگی وجود دارد.

استان فارس دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که بقعه زیبای امامزادگان احمد و جعفر (علیهما السلام) یکی از این آثار است.

 این امامزادگان جلیل‌القدر همچون دیگر امامزادگان والامقام دارای فضیلت، کمالات معنوی، مراتب علمی و معنوی همچنین پیروی از آباء گرامی خود سرآمد روزگار و شهره آفاق و مورد اشاره پاکان جهان و پناه خاصان و مخلصان درگاه الهی بوده اند.

تاکنون آثار و خیر و برکات بی‌شماری از قبور منور آنها بروز کرده و موجب توجه کاروان دل‌ها به سوی حق و حقیقت گردیده است. این دو امامزاده واجب التعظیم از فرزندان امامین همامین سیدالساجدین علی بن الحسین (ع) و موسی بن جعفر(ع) می باشند.

 این دو بزرگوار همراه با کاروانی که به سرپرستی حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) بود، وارد ایران شده و بعد از فرمان آن حضرت مبنی بر متفرق شدن شبانه سادات وارد منطقه آباده شدند.

 ایشان در بیرون قلعه حسین آباد شهر بهمن جهت استراحت نزول اجلال می‌کنند که توسط ایادی قتلغ خان حاکم فارس شناسایی و به شهادت می‌رسند و مردم محل با تدفین و تشییع این امامزادگان جلیل القدر، میزبان ابدی برای میهمانان آسمانی خود می‌شوند.

اکنون نیز به همت اداره اوقاف و امور خیریه، هیئت امنای امامزادگان همچنین خیرین، زیارتگاهی باشکوه با امکاناتی مناسب اعم از (زائرسرا، فضای سبز، حمام، سرویس‌های بهداشتی و...) در میان باغی مفرح با گلدسته‌ها و گنبدی فیروزه‌ای برافراشته شده است که هر ساله خیل عظیمی از زائران و گردشگران مذهبی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول