اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فعالیت بیش از 5 هزار نفر در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون پنج هزار و ۲۳۶ نفر عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب ۳۰۰ تیم در سوانح و حوادث به هم استانی‌های گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

فعالیت بیش از 5 هزار نفر در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا میربهاء الدین در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: اجرای برنامه‌هایی همچون اعزام کاروان های سلامت به مناطق کم برخوردار، برگزاری دوره های پایه تخصصی امداد و نجات ، آمادگی در برابر مخاطرات و مهارت های پایه داوطلبی، ارائه خدمات توانبخشی به خبرنگاران صدا و سیما،  برپایی ایستگاه های سلامت و آموزش مقابله و پیشگیری از کرونا، فراخوان عضویت، برگزاری نمایشگاه عکس از خدمات هلال احمر، اهدا خون، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مهم ترین برنامه هایی است که طی این هفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح 185 خانه هلال در مناطق روستایی در سال گذشته بیان کرد: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

میر بهاالدین گفت: هم‌اینک پنج هزار و ۲۳۶ نفر عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب ۳۰۰ تیم در سوانح و حوادث به هم استانی‌های گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: سال گذشته شاهد امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در ۴۰۸ حادثه در سیستان و بلوچستان بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  تقویت و.تجهیز عرصه های  امداد و.نجات را از مهمترین اهداف این سازمان دانست و گفت : این در حالی است که  ۶۵۴ تیم عملیاتی این جمعیت سال گذشته در حوادث رخ داده حضور یافته و به ۲۷ هزار و ۱۴۴ آسیب دیده در ۴۰۸ حادثه خدمات امدادی ارائه دادند.

وی تصریح کرد: همچنین هزارو 807 نفر نیز پارسال توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.

میربهاء الدین گفت: نیروهای این جمعیت همزمان با شیوع کرونا اقدام به توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به گروه های آسیب دیده از کرونا کردند.

وی افزود: همچنین چهار هزار بسته معیشتی و بهداشتی نیز در قالب پویش مادرانه در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر  توزیع شده است.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هشت هزار ماسک و ویزیت رایگان 2هزار و ۹۸  نفر و همچنین تعداد سه هزارو 663 بهره ور در قالب کاروان های سلامت سطح استان را از دیگر اقدامات سال گذشته نیروهای این جمعیت عنوان کرد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول