اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

رقیب کیست و رقابت کدام است؟

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفته است: «باید اصلاح‌طلبان به تصمیم نهایی و خرد جمعی نهاد اجماع‌ساز احترام بگذارند.» سؤال این است اگر از تصمیم این جمع فردی مثل «تاج» زاده بیرون آمد تکلیف چیست؟تبهکار روسیاهی به اندازه «تاجزاده» در سپهر سیاست ایران پیدا نمی‌شود.

رقیب کیست و رقابت کدام است؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی با عنوان «رقیب کیست و رقابت کدام است؟» نوشت: 

انتخابات یک فرصت برای تحکیم مبانی امنیت ملی و بازسازی قوه مجریه در پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم است. انتخابات یک فرصت برای رفع تهدیدهای بالقوه و بالفعل دشمن و محکم کردن پایه‌های مشروعیت مردمی و قدرت ملی از سوی ملتی است که بیش از 40 سال در برابر توطئه‌های دشمن ایستاده است.

باید یک نگاهی هم به دشمن کرد و دید آن‌ها از این فرصت چه استفاده ای خواهند کرد.

کسی که یک مقدار هوشمندی داشته باشد می‌فهمد، دشمن از این فرصت برای ضربه زدن به وحدت ملی استفاده می‌کند و دشمن درصدد اخلال در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی است که منجر به حل مشکلات مردم در سطح ملی می شود.

یک سؤال مهم این است که در اردوگاه به اصطلاح اصلاح‌طلبان چه می‌گذرد؟

ظاهر قضیه این است که چند حزب و شخصیت حقیقی در یک نهاد اجماع‌ساز جمع شده‌اند و می‌خواهند به یک تصمیم‌گیری جمعی در مورد نامزد مورد نظر خود برسند. این جماعت موجودیت خود را در حسینیه جماران زیر تمثال مبارک حضرت امام (ره) اعلام کردند و مدتی است مشغول رایزنی برای تصمیم‌گیری هستند.

خانم آذر منصوری سخنگوی این جماعت به روایت سایت جماران اعلام کرده است: جواد ظریف با 37 پیشنهاد و اسحاق جهانگیری با 35 پیشنهاد و تاجزاده با 32 پیشنهاد مورد توجه اعضای محترم مجمع عمومی این نهاد هستند.

آقای ظریف با پخش نوار صوتی وی از بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال دست به یک «انتحار دیپلماتیک» زد. به طوری که رئیس جمهور محترم گفت: «دیدگاه‌های مطرح شده وی در نوار صوتی دیدگاه دولت نیست» . وی گفت:«دولت همچنان دیپلماسی و میدان را لازم و ملزوم هم می داند و آن را در مقابل هم نمی بیند.» رهبر معظم انقلاب هم در مورد سخنان ظریف فرمودند: «برخی از آن حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکا است.»

نفر دوم منتخب اصلاح‌طلبان هم که بخش عظیمی از خرابکاری‌های اقتصادی دولت از جمله «ارز جهانگیری» به نام او ثبت شده نمی‌تواند نامزد اصلی این نهاد اجماع‌ساز باشد. چون هنوز عربده‌کشی‌های انتخاباتی 1396 او که می‌گفت؛ مردم عزیز یادتان هست که قیمت دلار چند بود قیمت طلا و ... چند بود؟! هنوز در گوش مردم زنگ بیدارباش می‌زند! از این دو که بگذریم نوبت نفر سوم آقای مصطفی تاجزاده می رسد. من نمی‌دانم اعضای محترم نهاد اجماع‌ساز با دیدگاه‌های مطرح شده توسط آقای تاجزاده در کلاب هاوس و دیدگاه‌های قبلی آن چه می‌خواهند بکنند.

فردی که صریح می‌گوید، نه به قانون اساسی اعتقاد دارد، نه به ولایت فقیه معتقد است و آن را با جمهوریت نظام متعارض می‌بیند. فردی که معتقد است سپاه باید برگردد به پادگان تا پیاده‌نظام سوروس مشغول براندازی نظام از داخل شوند و داعش هم از خارج با قتل‌عام مردان و کودکان ، نوامیس کشور را به غارت ببرند. او می‌گوید: «می‌خواهد حجاب را هم با یک رفراندوم بردارد» تا مانعی در بازار برده‌فروشی داعش نباشد. سؤال این است؛ او چگونه توانسته است نفر سوم نهاد اجماع‌ساز را به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان به خود اختصاص دهد؟!

مواضع تاجزاده براساس گزارش آقای کیان تاج بخش در دادگاه‌های فتنه 88 همان مواضع سوروس است. مواضع اخیر او که در کلاب هاوس عنوان شده تکرار همان مواضع اکبر گنجی و بخشی از مواضع منافقین و سلطنت‌طلب‌ها است. او چگونه می‌تواند نامزد اصلاح‌طلبان باشد که محکومیت امنیتی دارد ، طبق قانون نمی‌تواند حتی ثبت‌نام نامزدی بکند!

قصه رقابت انتخابات 1400 چیست؟ واقعیت این است یک ضلع رقابت به دلیل ناراستی با ملت، دادن وعده‌های واهی، رقیب هراسی افراطی، با حقوق‌های نجومی، با فسادهای گسترده و ... سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است و خود را به در و دیوار می‌زند. ظریف را قربانی کردند تا دوگانه « میدان و مذاکره» به جای دوگانه «کارآمدی و ناکارآمدی» جا بزنند. ظریف چندبار سوگند خورده بود که برای انتخابات نامزد نمی‌شود آن‌ها هم می‌دانستند، اما آن‌ها فقط به نعش او نیاز داشتند و لذا ناجوانمردانه سر او را بریدند و او را اکنون وسط میدان رقابت بی‌کفن و دفن رها کردند!

رجل سیاسی! به اندازه تبهکاری روسیاهی «تاجزاده» در سپهر سیاست ایران پیدا نمی‌شود. او بی‌پروا به چهره نورانی امام و تئوری او در اداره کشور خاک می‌پاشد. اسلام‌خواهی مردم را به سخره می‌گیرد و در اهانت به مقدسات مردم چیزی کم نمی‌گذارد!!

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی فرمودند: «باید اصلاح‌طلبان به تصمیم نهایی و خرد جمعی نهاد اجماع‌ساز احترام بگذارند.»

سؤال این است اگر از تصمیم این جمع فردی مثل «تاج» زاده بیرون آمد تکلیف چیست؟

اصلا این فرد هم از این جماعت بیرون نیامد . تکلیف سیدحسن آقای عزیز با مواضع افراطی ، ضدانقلابی و سوروسی «تاج» زاده چیست؟ که سایت جماران اخبار او را مدام پوشش می‌دهد؟!

سؤال بعدی این است که آیا ایشان و نهاد اجماع‌ساز اجازه می‌دهند مردم در یک فضای آرام تب

لیغاتی به بازخوانی کارنامه دولت بپردازند و با چشم باز به نامزدهای مطرح رأی بدهند؟!

چرا باید به کسانی که مسئول اصلی خرابی‌ها و ناکارآمدی‌های 8 سال اخیر در ساماندهی روابط خارجی و عدم پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم هستند اجازه داد با انفجار نارنجک دودزا مثل اخبار جعلی از مذاکرات وین، افشای نوار صوتی ظریف فضا را غبارآلود کنند و در یک تصمیم‌گیری ملی با خلق دو قطبی‌های کاذب و انحرافی اخلال نمایند و مردم را فریب دهند؟!

موضوع رقابت انتخابات 1400 گفتمان کارآمدی و ناکارآمدی و ناکاربلدی است چرا می‌خواهند دوباره «ناکاربلد»ها با رقیب هراسی میدان‌دار باشند؟

سخن آخر این‌که در فهرست رجال اصلاح‌طلبان که مورد توجه نهاد اجماع‌ساز هستند افراد خوش‌نام  و معتقد به ولایت فقیه و قانون اساسی وجود دارند که بعد از تاجزاده مورد توجه این نهاد است. آن‌ها باید مواضع خود را نسبت به «تاج»زاده اعلام کنند، تا موقعی که برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌روند. وقتی می‌خواهند فرم درخواست خود را پر کنند، آنجا که اعتقاد و التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه را می‌خواهند اعلام کنند حداقل یک سند برای اثبات ادعای خود داشته باشند. رهبر معظم انقلاب در سخنان روشنگرانه اخیر خود در مورد انتخابات فرمودند: «حرف‌هایی از برخی شنیده می‌شود که نشان‌ می‌دهد که اساس قانون اساسی را قبول ندارند. کسی که داوطلب نشستن بر مسند ریاست جمهوری است باید به اسلام معتقد باشد به رأی مردم و قانون اساسی معتقد باشد . حرف‌هایی که گاهی شنیده می‌ شود متناسب با این وظیفه مهم نیست» و نیز فرمودند: «برخی انتخابات را وقتی قبول دارند که نتیجه آن همین باشد که آن‌ها می‌خواهند و اگر مطلوب آن‌ها درنیامد مثل انتخابات سال 88 اغتشاش راه می‌اندازند.»

ملت ایران امیدوار است از نهاد اجماع‌ساز و نیز اضلاع دیگر رقابت ، کسانی بیرون نیایند که مصداق دو جمله بالا باشند.

مردم در انتخابات دنبال حل مشکلات کشور و نیازهای معیشتی خود هستند. عده‌ای در انتخابات دنبال تسویه حساب شخصی، براندازی و تکرار حرف‌های آمریکا هستند. این‌ها نباید محیط مقدس انتخابات را آلوده کنند. قرار است یک ملت پای صندوق رأی بیاید، رأی ملت را به سخره نگیرید.

مردم می‌خواهند با انتخابات، دستگاه اجرایی کشور را نوسازی کنند. می‌گویند باید کسی رئیس‌جمهور شود که از هارت و پورت آمریکا نترسد.

مردم می‌گویند در کارزار تبلیغات انتخاباتی «کار» و «برنامه» ارائه دهید، از حرف‌های بیهوده، فریبنده و بدون پشتوانه بپرهیزید.

نامزدهای مطرح باید به این مطالبات مردمی پاسخ مثبت دهند و بگویند در پاسخگویی به مطالبات حقیقی ملت چگونه می‌خواهند از هم سبقت بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول