اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران حمله سایبری در آمریکا؛ اعلام وضعیت اضطراری در 17 ایالت

در پی حمله سایبری اخیر به بزرگترین شرکت خط لوله آمریکا، مقام‌های کاخ سفید علاوه بر واشنگتن دی سی در 17 ایالت این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد.

بحران حمله سایبری در آمریکا؛ اعلام وضعیت اضطراری در 17 ایالت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی حمله سایبری به بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت آمریکا، مقام‌های کاخ سفید در ۱۷ ایالت آمریکا اعلام وضعیت اضطراری کردند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز»، کاخ سفید روز یکشنبه در واکنش به تعطیلی خط لوله «کلونیال» در پی حمله سایبری روز ۱۸ اردیبهشت ماه، در ۱۷ ایالت و همچنین «واشنگتن دی سی» اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

خبرگزاری شینهوا نیز در این خصوص گزارش کرد، علی‌رغم اعلام وضعیت اضطراری در ایالات آمریکا، محدودیت‌ برای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل برای ارائه کمک به مناطقی که با کمبود محصولات نفتی پالایش شده وجود نخواهد داشت.

طبق گزارش وبگاه «هیل»، در پی تعطیلی یکی از بزرگترین خط‌ لوله‌های ایالات متحده که حدود ۴۵ درصد از سوخت مصرفی ساحل شرقی آمریکا را تأمین می‌کند، در ۱۷ ایالت آمریکا و پایتخت ایالات متحده اعلام وضعیت اضطراری شده است.

طبق این گزارش، اعلام وضعیت اضطراری شامل ایالات آلاباما، آرکانزاس، منطقه کلمبیا، دیلاور، فلوریدا، جورجیا، کنتاکی، لوئیزیانا، مریلند، می‌سی‌سی‌پی، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، تنسی، تگزاس و ویرجینیا می‌شود.

طبق این گزارش، اداره حمل و نقل ایمن فدرال از این وضعیت اضطرار مستثنی است تا رانندگان آن بتوانند به مناطقی که با مشکل کمبود فراورده‌های نفتی پالایش شده روبرو هستند، سوخت‌رسانی کنند.

وضعیت اضطراری تا زمانی‌که ادامه دارد که مقام‌های فدرال پایان آن را اعلام کند و در غیر این صورت تا ساعت ۲۳:۵۹ به وقت شرقی هشتم ژوئن ۲۰۲۱ ( ۱۸ خردادماه) ادامه خواهد داشت.

خط لوله کلونیال روز جمعه هفته گذشته اعلم کرد که بیش از هشت هزار کیلومتر از خط لوله را پس از حمله هکری به سامانه این شرکت تعطیل کرده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند در صورتیکه این خط لوله ظرف چند روز آینده مجدداً راه‌اندازی نشود، احتمال افزایش قیمت سوخت وجود دارد و این در حالی است که تا روز گذشته و با گذشت سه روز، این خط لوله همچنان مسدود است.

در حالی که تحقیقات درباره این حمله سایبری ادامه دارد، شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» به نقل از یکی از مقام‌های ارشد سایبری سابق آمریکا مدعی شد که هکرهای پشت پرده حمله سایبری به «کلونیال» بزرگترین شرکت خط لوله آمریکا احتمالاً به روسیه مرتبط هستند.

طبق این گزارش، پیش از این گزارش شده بود که گروهی از هکرهای معروف به «دارک‌ساید» احتمالاً با حمله به بزرگترین شرکت خط لوله ایالات متحده ارتباط دارند و سی.ان.ان سپس در گزارشی مدعی شد که این گروه هکری مربوط به روسیه است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول