اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شتاب واحد موسیقی فارس برای تولید آثار بومی و محلی

مجموعه‌ای از آثار موسیقی محلی با اشعاری به لهجه شیرازی در واحد شعر و موسیقی صداوسیمای مرکز فارس در حال تولید است .

شتاب واحد موسیقی فارس برای تولید آثار بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این قطعات با خوانندگی و هنرمندی کاووس سمندر از آهنگسازان نسل پیشین فارس در حال تولید است. سه قطعه از این موسیقی محلی با مدت زمان هر کدام ۵ دقیقه در حال ضبط است و بزودی از شبکه های سراسری رادیو و تلویزیون پخش خواهد شد.

آهنگساز، تنظیم و اجرای این قطعات بر عهده کاووس سمندر  است و شعر این قطعات را برادرش مرحوم بیژن سمندر سروده است.

مسؤول واحد شعر و موسیقی صداوسیمای فارس با بیان اینکه نظارت بر روند ضبط این مجموعه از آثار و قطعات موسیقی اهمیت بسیاری دارد، گفت: صدابرداری این قطعات را امین فخارپور انجام می دهد و قطعه موسیقی مَل مَل نیز با آهنگسازی کاووس سمندر و اجرای داوود زارع مهذبیه به تازگی در واحد شعر و موسیقی مرکز فارس تولید شد و در شورای موسیقی سازمان صداوسیما مورد تشویق و تحسین قرار گرفت و برای پخش به تمامی شبکه های سراسری رسانه ملی ارسال شد که پس از پخش از شبکه های استانی و ملی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

کاووس سمندر از شاگردان بزرگان و نام آوران عرصه شعر و موسیقی همچون نورعلی برومند، داریوش فرهد، استاد ذوالفنون، محمدرضا لطفی، مصطفی پورتراق و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی است .

وی از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای ایران است که خانواده فرهنگی و اهل هنر او ، شاعر بلند آوازه ای همچون مرحوم بیژن سمندر را به جامعه موسیقی و فرهنگی کشور معرفی کرده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول