اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعلام آتش‌بس از سوی طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان

همزمان با تشدید جنگ در افغانستان، طالبان به مناسبت عید سعید فطر، سه روز آتش‌بس اعلام کرد.

اعلام آتش‌بس  از سوی طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید جنگ در افغانستان، طالبان به مناسبت عید سعید فطر، سه روز آتش‌بس اعلام کرده است.

طالبان در بیانیه‌ای از جنگ‌جویان این گروه خواسته است که حملات خود را از روز اول تا سوم عید سعید فطر، متوقف کنند و تنها در برابر حملات طرف مقابل ، از خود دفاع کنند.

گروه طالبان جنگ‌جویانش را از رفتن به مناطق تحت کنترل دولت منع کرده و همچنان به آنان دستور داده است که نیروهای امنیتی وابسته به دولت را نیز اجازه‌ی ورود به مناطق تحت کنترل خود ندهند.

در همین حال، شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان از این اقدام گروه طالبان برای اعلام آتش‌بس سه روزه، استقبال کرده است.

«فریدون خوزون»، سخن‌گوی شورای عالی مصالحه‌ی ملی در صفحه‌ی تویترش نوشته است: «با وجودیکه این اعلام در آستانه‌ی عزای عمومی و بعد از دست دادن شماری زیادی از هم‌وطنان بی‌گناه مان صورت می‌گیرد، اما برای نجات زندگی انسان‌های دیگر این سرزمین اقدام خوب و ستودنی است.»

خوزون در ادامه نوشته است که افغانستان نیز برای اعلام آتش‌بس آمادگی دارد و امیدوار است که این روند تمدید و با ادامه مذاکرات سازنده و هدفمند جریان پیدا کند. او تأکید کرده است: «آتش‌بس خواست همه‌ی مردم ستم‌دیده و جنگ‌زده‌ است.»

این درحالی است که در روزهای اخیر خشونت‌ها در بخش‌های مختلف افغانستان افزایش یافته است. در دست‌کم ده روز اخیر جنگ‌های شدید در ولایت‌های غزنی، بغلان، هلمند، قندهار و هرات جریان داشته است.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول