اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران سیاسی‌کار/طومار چه مدیرانی پیچیده می‌شود؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان به مدیران سیاسی‌کار هشدار داد.

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران سیاسی‌کار/طومار چه مدیرانی پیچیده می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع مهم سال تولید و پشتیبانی و مانع زدایی‌ها اظهار کرد: حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و طرح های مهمی با مجموعه وزارت کار و همچنین تامین اجتماعی در دستور کار داریم که یکی از آنها بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در دهدشت بوده و با وزارت کار ۳۳۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

خبرهای خوب عمرانی 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان اتفاق مهمی در معادن افتاده و تحرک خوبی در پتروشیمی ها داریم اعتباری که برای این پروژه ها تصویب شده ۳۷ هزار میلیارد تومان است که الان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن جذب استان شده و روز گذشته هم جلسه ای در بانک ملت برای تکمیل سیکل ترکیبی دهدشت داشتیم و توانستیم از صندوق توسعه ملی مجوز ۲۲۵ میلیون یورو بگیریم و همچنین در خصوص اراضی دهدشت غربی خبرهای خوبی در راه است.

استاندار که در نشست شورای اداری استان سخن می گفت اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵ طرح راکد را فعال کردیم امسال هم این روند شتاب پیدا خواهد کرد امسال چند کار مهم داریم و پایان دولت را یک فرصت می دانیم که پروژه ها را تکمیل کرده و تحویل دولت بعدی دهیم.

کلانتری ادامه داد: امیدواریم برخی از پروژه ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد همچنین امیدواریم فاز اول پتروشیمی گچساران و آبگیری سد چم شیر را داشته باشیم.

درخواست استاندار از مردم زلزله‌زده سی‌سخت

وی گفت: از مهمترین برنامه‌های ما بازسازی شهر زلزله‌زده سی سخت است که دولت به دنبال آرامش خاطر مردم این شهرستان بوده و خانه‌های آنها تا قبل از زمستان تکمیل شود به غیر از اعتبارات مصوب اعتبارات اضافی نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده اما مردم باید خودشان فعال باشند و از هم اکنون دست به کار شده و خانه ها را بسازند و زمان را از دست ندهند تا اعتبارات دیگری داده شود.

کلانتری گفت: میانگین کار قابل قبول است که پروانه ها همه تکمیل شده و جلوتر از زمان مقرر این کار به اتمام رسیده است خود مردم باید نسبت به ساخت و ساز ها حساس باشند البته هرگز دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

استاندار در ادامه گفت: رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده امسال ۵۶ درصد در لایحه اعتبارات استان رشد داشته که رشد تاریخی به شمار می رود در مجلس هم تلاش خوبی شده و ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسیده در محرومیت‌زدایی هم ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به استان اختصاص داده شده از لحاظ اعتباری توجه بسیار خوبی به عمران روستاها و شهرهای استان شده که باید مدیران پای کار بیایند و با تقسیم بودجه و اعتبارات با رعایت عدالت کار خود را آغاز کنیم.

هشدار استاندار به مدیران دوگانه‌سوز

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هشدار جدی به مدیران داد و گفت: هر مدیری که بخواهد بازی سیاسی در بیاورد و فتیله کار را پایین بکشد با چنین مدیری برخورد خواهیم کرد و پرونده این مدیر را طوری خواهیم نوشت که در هیچ دولتی از چین مدیری استفاده نشود.

وی گفت: اگر به جایی برسیم که ببینم کار مردم را تعطیل کردند و به دنبال بازی‌های سیاسی هستند آن مدیر را کنار خواهیم گذاشت.

استاندار به برخی از مدیران که شاخک‌های خود را با جریان‌ها تنظیم می‌کنند و فیتیله کار را پایین آورده‌اند اظهار کرد: اگر مدیری خدا ترسی پیشه کند و به دنبال کار مردم باشد در هر دولتی جایگاه خواهد گرفت نیروی خدمتگزار همیشه جایگاه دارد اما کسی که بازی سیاسی در آورده و از این ستاد به آن ستاد می‌رود هرگز جایگاهی نخواهد داشت و همه متوجه این کار خواهند شد.

کلانتری در ادامه اظهارات خود در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کل استان یک هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی داریم که باید پیگیری و مشکلات آنها برطرف شود مدیران ما باید درگیر این بخش باشند دغدغه مدیران باید رفع مشکلات مردم و تعجیل در تکمیل پروژه های عمرانی باشد.

استاندار در ادامه گفت: باید از مجموعه خادمان نظام سلامت استان قدردانی کنیم مردم همکاری لازم را کردند خیلی از مسئولان کشوری نگران استان ما بودند اما با تلاش شبانه‌روزی و همت مسئولان و البته حضور مردم در صحنه وضعیت استان ما در کرونا بهتر از بسیاری استان‌های کشور است.

درب استان بر روی مسافران بسته است

وی همچنین تذکراتی درخصوص رفت و آمدها به استان داد و گفت: از ۲۱ اردیبهشت فردا ۲۵ اردیبهشت محدودیت جدی تردد داریم و هرگونه مسافری از هر جای ایران حق ورود به کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای یاسوج و سی‌سخت را ندارد.

کلانتری گفت: نیروی انتظامی، راهداری و فرمانداران کمیته تشکیل دهند ورودی شهرها را مدیریت کنند تا هیچ مسافری وارد این شهرها نشود.

وی افزود: هر هفته چهارشنبه پنجشنبه و جمعه تا زمان انتخابات ورودی شهرهای خود را بر روی مسافران می‌بندیم و این وضعیت ادامه دارد چرا که تازه از وضعیت قرمز وارد وضعیت نارنجی شده‌ایم.

استاندار گفت: به بازاریان و کسبه اجازه فعالیت داده شده اما باید دستورالعمل ها را رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکرد تا سه هفته واحد این‌گونه افراد پلمب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول