اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

معاون وزارت معارف افغانستان: در آستانه خروج آمریکایی‌ها دنبال تفرقه مذهبی هستند/ هدف همه گروه‌های تروریستی تداوم جهل است

معاون وزارت معارف افغانستان گفت:‌ ایجاد فضای رعب ‌و‌ وحشت بین مردم افغانستان در آستانه خروج نیروهای بین‌المللی از کشور ما و همچنین ایجاد تفرقه مذهبی و قومیتی، قطعاً مهم‌ترین دلایل این حمله تروریستی بوده است.

معاون وزارت معارف افغانستان: در آستانه خروج آمریکایی‌ها دنبال تفرقه مذهبی هستند/ هدف همه گروه‌های تروریستی تداوم جهل است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی را با دکتر سردارمحمد رحیمی، معاون وزارت معارف افغانستان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

در آستانه خروج آمریکایی‌ها دنبال تفرقه مذهبی هستند

- طبیعی است که یک مدرسه، نمی‌تواند هدف نظامی باشد و پشت‌پرده این حمله دهشتناک، اهداف سیاسی و فرهنگی قرار دارد.

- ایجاد فضای رعب ‌و‌ وحشت بین مردم افغانستان در آستانه خروج نیروهای بین‌المللی از کشور ما و همچنین ایجاد تفرقه مذهبی و قومیتی که پیامدهای آن همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را در برمی‌گیرد، قطعاً مهم‌ترین دلایل این حمله تروریستی بوده است. 

هدف مشترک همه گروه‌های تروریستی تداوم جهل در جامعه است

- هدف مشترک همه گروه‌های تروریستی موجود در افغانستان- چه داعش و چه طالبان- مبارزه با علم و دانش و آگاهی و تداوم جهل و نادانی در جامعه است.

- فقط در سایه همین جهل و نادانی است که می‌توانند عضوگیری کنند و به اهداف غیرانسانی خود برسند. به همین دلیل است که مدت‌هاست مراکز علمی و آموزشی ما را مورد هجوم بی‌رحمانه خود قرار داده‌اند.

هدف استراتژیک خود را در توسعه علم و فرهنگ دنبال می‌کنیم

- تلاش ما این است که مدرسه سیدالشهدا زودتر باز شود و زمینه تعلیم برای شاگردان فراهم شود.

- به ‌رغم همه این دردها و مصیبت‌هایی که بر جامعه وارد شده است، ما هدف استراتژیک خود را در توسعه علم و فرهنگ دنبال می‌کنیم.

- تنها راه غلبه بر ناامنی‌ها و وحشت و ترور که توسط گروه‌های تروریستی دامن‌ زده می‌شود، نابودی بستر آنها یعنی جهل و نادانی است.

گروه‌های امنیت محلی تشکیل می‌دهیم

- تلاش‌مان این است که در هماهنگی با وزارت داخله و ارگان‌های امنیتی، اقداماتی را برای تامین امنیت لیسه‌ها (معادل دبیرستان در ایران) و مکاتب بویژه در غرب کابل که بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرد، انجام بدهیم.

- برنامه ما این است که بتوانیم گروه‌های امنیت محلی را تشکیل داده و فعال کنیم تا این گروه‌ها در همکاری با پلیس و وزارت داخله، مسؤولیت تامین امنیت مکاتب و مدارس را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول