اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آب آشامیدنی اصفهان کاملاً سالم است/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با تأکید بر سالم بودن آب شرب اصفهان گفت: برخی افراد سودجو با انجام آزمایش‌های ساختگی و انتشار نتایج، سلامت آب شرب را زیر سؤال برده و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

آب آشامیدنی اصفهان کاملاً سالم است/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، فهمیه امیری اظهار داشت: مدتی است برخی افراد سودجو با انجام آزمایش‌های ساختگی و انتشار نتایج، سلامت آب شرب را زیر سؤال برده و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با رد این گونه شایعات گفت: افراد سودجو با ورود الکترودهای فلزی به داخل آب شرب حاوی املاح معدنی، سبب اکسیده شدن و تغییر رنگ آب شرب می‌شوند، در حالی که هنگام  ورود الکترود به آب مقطر که فاقد املاح است، هیچ واکنشی ایجاد نشده و رنگ آب تغییری نمی‌کند.

وی با اشاره به غیرعلمی بودن فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: در فیلم‌های منتشر شده، جامدات محلول در آب را معادل سختی آب معرفی می‌کنند در حالی که این امر اشتباه است.

امیری با بیان اینکه سختی آب بر اثر وجود بیش از اندازه نمک‌های محلول کلسیم و منیزیم و تا اندازه‌ای آهن و منگنز در آب به وجود می‌آید که استاندارد آن ۵۰۰ میلی‌ گرم بر لیتر است، بیان کرد: بر اساس استاندارد ۱۰۵۳ حداکثر مجاز جامدات محلول درآب ۱۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با تأکید بر پایش روزانه میکروبی، شیمیایی، آلاینده‌های معدنی و آلی در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روزانه ۲۷ آزمایشگاه تخصصی آب با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، سنجش سلامت و کیفیت آب اصفهان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول