اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تصویب دامنه متقارن ۵± درصد در هیات مدیره سازمان بورس/ متقارن‌سازی و افزایش تدریجی دامنه

هیات مدیره سازمان بورس، دامنه نوسان سهام در بورس را فعلا به صورت روزانه و متقارن ۵± درصد و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصویب کرد.

تصویب دامنه متقارن ۵± درصد در هیات مدیره سازمان بورس/ متقارن‌سازی و افزایش تدریجی دامنه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته؛ در مورد متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از همین رو دامنه نوسان  به جای +۶ و ۴-  به مثبت و منفی ۵  تغییر یافت و درآینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در مورد دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، مقرر شد، از روز شنبه 25 اردیبهشت ۱۴۰۰؛ حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار  تهران، بازار اول و دوم  فرابورس ایران  به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد ریال تغییر یابد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول