اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

پخش فیلم‌های سینمایی مناسب سازی شده برای ناشنوایان در شبکه سلامت/ هر روز ساعت ۱۷ یک فیلم سینمایی ببینید

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور از مناسب سازی ۶۰ فیلم سینمایی ایرانی برای ناشنوایان و پخش آن از شبکه سلامت خبر داد.

پخش فیلم‌های سینمایی مناسب سازی شده برای ناشنوایان در شبکه سلامت/ هر روز ساعت ۱۷ یک فیلم سینمایی ببینید

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: با هدف اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و مناسب سازی محتواهای قابل ارائه به آنها، مقرر شد ۶۰ عنوان فیلم سینمایی با استفاده از رابط ناشنوایان مناسب سازی شود و در اختیار افراد دارای معلولیت شنوایی قرار گیرد.

مسعود آسیما گفت: این مناسب سازی با کمک چند رابط ناشنوایان و با توجه به صحنه‌های فیلم‌ها انجام شده است تا فضای واقعی‌تری از فیلم را به مخاطب ارائه دهد. فیلم‌های مناسب سازی شده تا پایان ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر به صورت روزانه در ساعت ۱۷ و تکرار آن در ساعت ۲۴ از شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر پیگیری‌هایی که در زمینه مناسب سازی های مختلف اعم از مبلمان شهری و ساختمان‌ها و همچنین اپلیکیشن ها و وب سایت‌های مختلف انجام داده است؛ این مناسب سازی را در تولید محتواهای فرهنگی و هنری هم پیگیری می‌کند تا عزیزان دارای معلولیت شنوایی هم بتوانند مانند دیگر افراد جامعه از تولیدات فرهنگی_هنری کشورمان استفاده کنند.

گفتنی است ۵ فیلم سینمایی مناسب سازی شده با عناوین «امروز» به کارگردانی رضا میر کریمی، «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان، «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی و «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن در روزهای ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت ماه جاری از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول