اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تامین نیازهای برق و انرژی با افزایش ظرفیت پست شهرستان خفر

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس از افزایش ظرفیت ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت خفر خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت به منظور جوابگویی به رشد بار و افزایش مصرف مشترکین منطقه همچنین جهت افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انجام می شود.

تامین نیازهای برق و انرژی با افزایش ظرفیت پست شهرستان خفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی توکلی با تاکید بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برای گذر از تابستان پیش رو و عبور از نقطه اوج مصرف افزود: علاوه بر اینکه همواره باید مصرف بهینه مدنظر باشد و در همه سطوح رعایت شود با مدیریت بار و افزایش ظرفیت برخی از پست ها نیز می توان به عبور از روزهای گرم سال کمک کرد.

وی با بیان اینکه پهنه های صنعتی و مشترکان کشاورزی در جنوب استان فارس و شهرستان خفر نیاز به تامین برق پایدر در همه روزهای سال به ویژه در روزهای گرم تابستان دارند، اضافه کرد: این تغییر در پست ۶۳.۲۰ خفر می تواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.

معاون بهره برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد:  با توجه به افزایش دمای هوا و تداوم آن در روزهای آینده، صرفه جویی در میزان مصرف برق توسط مشترکین ضرورت دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: صنعت برق  یکی از صنایع زیربنایی است و این مجموعه، تمام تلاش خود را جهت تأمین برق مطمئن و پایدار در دستور کار دارد  و از هیچ کوششی جهت جلب رضایت مشترکین دریغ نخواهد شد.

به گفته وی، همکاری مشترکین در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۰ بسیار ارزشمند است و انتظار می رود با تداوم این همکاری اوج مصرف تابستان ۱۴۰۰ بدون مشکل جدی سپری شود.

سخنگوی شرکت برق منطقه ای فارس در عین حال  نسبت به افزایش مصرف برق در تابستان پیش رو هشدار داد و افزود: به دلیل کاهش میزان بارندگی ها طی زمستان سال گذشته، و بهار امسال و فرا رسیدن گرمای زودرس، با افزایش مصرف برق مواجه هستیم.

این مسؤول، تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه، عدم استفاده از وسایل برقی پُرمصرف در ساعات پیک بار( ۱۲ تا ۱۷ ) و (۱۹ تا ۲۳ )، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپ های پرمصرف برای تأمین روشنایی را موثرترین راهکارها برای رعایت الگوی مصرف و کاهش هزینه برق مصرفی دانست.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول