اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایران، کوبا با تزریق داوطلبانه به برخی مسئولان استانی در یزد آغاز شد.

آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکترمحمدرضا‌ دهقانی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در دارالعباده، با اشاره به این‌که تزریق واکسن به داوطلبان در سه مرحله انجام می شودافزود: این داوطلبان در بازه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و به مدت دو ماه تحت نظر پزشک قرار خواهند داشت و علائم آنها رصد می‌شود.

وی با بیان این‌که تزریق واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی در یزد بر روی سه هزار داوطلب انجام می‌شود تصریح کرد: از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه‌ای در مورد این واکسن انجام می‌گیرد به ۲۰ درصد از داوطلبان دارونما تزریق می‌شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به  این‌که انستیتو پاستور یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌های تولید واکسن در ایران است گفت: تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا بر روی ۴۴ هزار نفر با کم‌ترین عارضه انجام شده است انتخاب شد. 

دکترمحمدرضا دهقانی تاکید کرد: میزان اثرگذاری این واکسن در مرحله اول کارآزمایی ۸۰ درصد، در مرحله دوم کارآزمایی ۹۰ درصد گزارش شده است و دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می‌شود که سطح ایمنی را بالای ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا می‌شود و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اثربخشی واکسن باشیم و کشور ایران به یکی از تولیدکنندگان واکسن در منطقه تبدیل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: در مراسم آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستورایران به معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد و مدیر کل امور اجتماعی استانداری به صورت داوطلبانه تزریق شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول