اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن؛ حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در داخل شهر مأرب

پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن در شهر مأرب بامداد امروز هدف حمله موشکی بالستیک قرار گرفت.

یمن؛ حمله موشکی به یک پایگاه نظامی در داخل شهر مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی در استان مأرب امروز (دوشنبه) از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این حمله موشکی زمانی رخ داده که نیروهای نظامی داخل پایگاه تجمع کرده و آماده اعزام به مناطق درگیری بودند. در این حمله دهها نفر از نظامیان کشته شدند که در میان آن‌ها چند تن از فرماندهان نیز دیده می‌شود.

منابع محلی نیز گفتند که بیمارستان «الهیئه» در داخل شهر مأرب اعلام حالت فوق‌العاده کرده و از تمامی پزشکان و کادر درمانی خواسته تا سریعا برای استقبال از حجم زیاد زخمی‌ها و کشته‌ها در بیمارستان حاضر شوند.

پایگاههای ائتلاف سعودی در اطراف و داخل مأرب از زمان آغاز عملیات آزادسازی بارها هدف حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن قرار گرفته است.

در این راستا «عبدالله العلیمی» مدیر دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن «عبدربه منصور هادی» گفته است که از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تا اوایل ماه می، ۲۴۰۰ نفر از نیروهای هادی کشته و ۵۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته است که تنها در صورت خروج بیگانگان، تروریستهای «داعش» و «القاعده» در استان مأرب و باقی ماندن ساکنان اصلی این منطقه عملیات آزادسازی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول