اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

14 اقدام محوری منابع طبیعی سمنان در سال 1400

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل را برای تحقق شعار سال در سه بخش تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی تشریح کرد.

14 اقدام محوری منابع طبیعی سمنان در سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی منابع‌طبیعی استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در جلسه شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: بر اساس شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، ۱۴ اقدام محوری برای اجرا در سال ۱۴۰۰ از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اولویت‌گذاری شده است.

وی افزود: استان سمنان هم به تبعیت از سازمان جنگل‌ها برای هر سه بخش شعار سال اعم از «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اقدامات محوری در نظر گرفته که نتیجه آن، تقویت حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی منابع طبیعی است.‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جنگل‌ها، ۱۴ برنامه اصلی را سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده‌ایم، که در این موضوعات طی سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ با تکیه بر اعتبارات صندوق توسعه ملی توانستیم به اکثر برنامه‌های تدوین‌شده خود دست پیداکرده و تمام عملیات اجرایی را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

سمنان؛ استان برتر در سازمان جنگل‌ها

مرادی‌حقیقی اظهار کرد: سمنان در سطح سازمان جنگل‌ها جزء شش استان برتر کشور از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور معرفی شده است.

وی ازجمله این اولویت‌ها این سازمان در بخش تولید را می‌توان آغاز طرح شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، احاله مدیریت پارک‌های جنگلی و نهالستان‌های منابع طبیعی، زراعت چوب، تولید نهال و بذر استاندارد، گیاهان دارویی، مرتع‌داری تلفیقی، جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و طبیعت‌گردی نام برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان توسعه دولت الکترونیک، اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌ها، اتمام کاداستر اراضی ملی، مقابله با بیابان‌زایی و تعیین تکلیف کلیه پرونده‌های ماده واحده و اراضی اختلافی را از اولویت‌های مهم این اداره کل در بخش مانع‌زدایی اعلام کرد و افزود: حفاظت مؤثر از اراضی منابع طبیعی از ثمرات این اقدامات خواهد بود.

مرادی‌حقیقی ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های ۱۴گانه منابع طبیعی در آغاز قرن جدید بتواند تأثیرات قابل‌توجهی در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در تمامی حوزه‌های استان از هم‌اکنون اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف سازمان در محوریت «پشتیبانی‌ها» با پنج رویکرد محافظت، پیشگیری و اطفای حریق، ذخیره‌گاه‌های مرتعی و جنگلی، اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی و آموزش توانمندسازی و مشارکت مردم برای سال‌جاری آغازشده با همکاری و مشارکت همکاران ستادی، شهرستانی و بهره‌برداران بخش منابع طبیعی با موفقیت به پایان برسانیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول