اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انگلیس: برای جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی شود

روسای بهداشت به دلیل خطر «ناچیز» لخته شدن خون در بزرگسالان، راهنمایی خود درباره واکسن آسترازنکا را تغییر دادند و توصیه می‌کنند این واکسن به افراد جوان تزریق نشود. طبق تحقیقات از هر 100هزار نفر یک نفر دچار لختگی می‌شود.

انگلیس: برای  جوانان جایگزین واکسن آسترازنکا معرفی شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، : روسای بهداشت به دلیل خطر ناچیز لخته شدن خون در بزرگسالان، راهنمایی  خود درباره واکسن آسترازنکا را تغییر می‌دهند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، از هر ۶۰ هزار نفر زیر ۴۰ سال که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، یک نفر دچار عارضه لختگی خون شده و این درحالیست که این آمار به طور کلی یک نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

مقامات بهداشتی انگلیس امروز اعلام کردند، برای افراد زیر ۴۰ سال باید جایگزین واکسن آسترازنکا ارائه شود، زیرا تزریق این واکسن با عارضه لخته خون ارتباط دارد؛ گرچه بروز عارضه بسیار نادر است.

براساس داده‌های موجود، در بیش از ۲۲ میلیون تزریق حدود ۲۴۲ لختگی خون بروز کرده که ازین تعداد نیز ۴۹ نفر جان باختند.

شرکت داروسازی آسترازنکا در بیانیه‌ای متذکر شد: عوارض جانبی لخته شدن خون ناشی از  واکسن آسترازنکا به قدری نادر است که سازمان دارویی اروپا و سازمان تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس تصمیم گرفته‌اند این واکسن را در بازار نگه دارند و نتیجه گرفتند که مزایای تزریق این واکسن بیشتر از خطرهای آن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول