اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ساده‌زیستی و تلاش جهادی برای اعتلای دین ویژگی بارز روحانیون کردستان است/ در گذشت یک عالم علامتی از نشانه‌های قیامت است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ساده‌زیستی و تلاش جهادی برای اعتلای دین ویژگی بارز علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان است.

ساده‌زیستی و تلاش جهادی برای اعتلای دین ویژگی بارز روحانیون کردستان است/ در گذشت یک عالم علامتی از نشانه‌های قیامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای رمضان، اظهار کرد: معمولا برگزاری این دست جلسات به ارائه نکات مجلس‌دارانه صرف می‌شود.

وی اذعان کرد: این برنامه مربوط به شهدای روحانی است، ما در رابطه با علما صحبت می‌کنیم لذا علم را نمی‌شود با چیز دیگری عوض و قیاس کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: هیچ وقت انسان نمی‌تواند بگوید من این میزان درس خوانده‌ام ازای مادی آن چیست چراکه علم قابل قیاس و اندازه‌گیری با هیچ چیزی در این دنیا نیست.

حجت‌الاسلام پورذهبی ساده‌زیستی و تلاش جهادی در مسیر بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را از مهم‌ترین ویژگی‌های علما و روحانیون کردستان دانست و گفت: روحانیون از شیعه و سنی در طول تاریخ همواره ساده‌زیست و نگاهشان به علم خود است.

به گفته وی، ساده‌زیستی و تلاش جهادی برای اعتلای دین و انقلاب از ویژگی بارز روحانیون اعم از شیعه و سنی در کردستان است.

علم ارزشی دارد که قابل مقایسه با چیز دیگری نیست

وی خاطرنشان کرد: علم ارزشی دارد که قابل مقایسه با چیز دیگری نیست، وقتی انسان عالم است دیگر بر همه چیز برتری دارد و این مهم را در کلام پیامبر و ائمه اطهار(ع) به خوبی می‌توان درک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به صدمه‌ای که با مرگ عالم به جامعه بشری وارد می‌شود، اشاره کرد و افزود: این امکان ندارد که خداوند یک عالمی از این امت را بمیراند و حفره‌ای در اسلام حاصل نشود.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: علمایی که از ما گرفته می‌شوند، قابل جبران نیست چرا که کسی نمی‌تواند جای این عزیزان رل پر کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن در زمینه جایگاه علما گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «ما زمین را اینگونه قرار دادیم که نقصان‌هایی دارد و باید این نقصان ها را ترمیم و تکمیل کنیم»گفت: نقص در زمین از دیدگاه امام صادق(ع) درگذشت علما است، در گذشت یک عالم علامت و نشانه‌ای از نشانه‌های قیامت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: شرافت علم را نمی‌شود با چیزی قیاس کرد و این اهمیت علم و جایگاه عالم را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورذهبی به صبر و بردباری علمای اهل سنت و تشیع در استان کردستان گریزی زد و گفت: این عزیزان چون علم دارند همه چیز نزدشان وجود دارد اگرچه ثروت ظاهری نداشته باشند.

وی به اساس و فلسفه حذف علما و دانشمندان هم اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا حذف یک نفر برای دشمن و معاندین لازم می شود و چرا دشمنان دست روی علمای تاثیرگذار می‌گذارند؟، گفت: تاثیرگذاری و نقش روشنگری علما و دانشمندان همواره موجب شده که دشمنان اقدام به برنامه‌ریزی برای حذف این سرمایه‌های ارزشی بکنند که نمونه آن چهار عزیزی است که ما در مجلس آنها حضور داریم.

تلاش جدی دشمنان برای حذف علما و روحانیون از بعد انقلاب اسلامی

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حذف علما و روحانیون از سوی دشمنان اسلام و انقلاب از بعد انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده است و دشمن به صورت جدی روی این مقوله کار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی به روایتی در این راستا از پیامبر مکرم اسلام گریزی زد و گفت: عالم واقعی کسی است که دیگران را از شک به یقین، از تکبر به تواضع و فروتنی، از ریا به اخلاص، از دشمنی به خیرخواهی و از تمایلات مادی به ساده‌زیستی دعوت می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز تاسف از اقدام تروریستی دشمنان اسلام در افغانستان و به شهادت رساندن جمعی از دانشجویان در این کشور، گفت: به رگبار بستن جمعی از دانشجویان آن توسط کسانی که مدعی اسلام و دین هستند جای تاسف دارد و روح و جان هر انسان مسلمان و آزاده‌ای را به شدت آزار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دین اسلام دین رأفت و مهربانی است همه ما باید با الگوگیری از پیامبر اسلام سعی کنیم مهربانی و دوست داشتن و محبت را به همدیگر تلقین کنیم.

وی همچنین به پیش‌رو بودن انتخابات هم اشاره کرد و افزود: رفته رفته به انتخابات و شور و شوق حاصل از آن نزدیک می‌شویم همه باید با رعایت اخلاق سیاسی زمینه را برای برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری در کشورفراهم سازیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول