اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساخت خانه برای ۳۵۸ خانوار محروم بدون مسکن در همدان/ آبرسانی یک خیر به ۱۴ روستا

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از تکمیل خانه‌های روستای برفیان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در استان همدان ۳۵۸ خانوار محروم فاقد مسکن زیر پوشش کمیته امداد شناسایی شده‌‌ که برای آنها تا سال آینده کار انجام می‌شود.

ساخت خانه برای ۳۵۸ خانوار محروم بدون مسکن در همدان/ آبرسانی یک خیر به ۱۴ روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی قراباغی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان سازمانی کارآفرین، جهادگر و فرصت‌ساز، برپایه تفکر و عملکرد جهادی استوار است.

وی با بیان اینکه ین نهاد به فرمان امام (ره) برای سازندگی و ربودن غبار محرومیت از سیمای کشور تشکیل شده است افزود: سال ۹۸ با سیلی که در ۲۲ استان کشور اتفاق افتاد و بارش یک شبانه‌روزی که در استان داشتیم، قریب به ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی عمدتا در مناطق روستایی آسیب دیدند‌ که بسیج سازندگی برای بازسازی و نوسازی تعدادی از آنها پای کار آمد.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیج سازندگی در استان بازسازی و نوسازی ۵۰۰ واحد را برعهده گرفت و ضعیف‌ترین‌ خانواده‌ها را زیر پوشش قرار داد گفت: خوشبختانه تا پایان سال ۹۸، فاز مرمت این واحدها را به پایان رساندیم و ۸۹ درصد نیز احداث و نوسازی بود.

وی با اشاره به اینکه خرداد سال ۹۹ کار ۵۰۰ واحد به اتمام رسید اما مدیریت استان درخواست کرد سه روستا را هم در دستور کار داشته باشیم افزود: یکی از آنها، روستای برفیان تویسرکان بود که رانش زمین کل مناطق روستایی را به هم ریخته بود.

قراباغی با بیان اینکه مرمت کل روستا را به عهده گرفتیم که البته همزمان شد با افزایش پنج برابری قیمت مصالح و بروز شرایط سخت گفت: خوشبختانه امروز توانسته‌ایم این واحدها را به ۶۰ درصد پیشرفت برساندیم که سقف‌ها و دیوارچینی انجام شده است.

تکمیل ساخت خانه‌های روستای برفیان تا پایان شهریور ۱۴۰۰

وی از تکمیل ساخت خانه‌های روستای برفیان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این روستا ۴۴ خانوار دارد که با فاصله ۲ هزار کیلومتر جابه‌جا شده و برای اهالی منازلی‌ ساخته شده است.

قراباغی به اقدامات گروه جهادی در اپیدمی بیماری کرونا پرداخت و گفت: وقتی ویروس کووید ۱۹ تمام دنیا را غافلگیر کرد و کشور ایران نیز درگیر آن شد، گروه جهادی در کمک به بیماران و کاهش بار کادر درمان پای کار آمد و کارنامه بسیار ارزشمند و گرانقیمتی را به یاد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ایران در شرایطی با این بیماری مقابله می‌کرد و کنترل خوبی داشت که کشورهای دیگر کم آورده بودند افزود: برخی از کشورها بیش از دو برابر ایران سرانه تخت دارند اما با ادامه کار به مشکل برخوردند، این در حالی بود که با تلاش مجدانه مردم و کادر بهداشت و درمان وضعیت در کشور مدیریت شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در حوزه کمک به اقشار و افراد آسیب‌دیده از کرونا بسیج سازندگی وارد عمل شد گفت:  از مهمترین اقدامات توزیع بسته‌های معیشتی با کمک مردم و خیرین بود که  ۲۱۴ هزار بسته توسط سپاه، جهادگران و خیرین در یک سال گذشته تهیه و توزیع شده است.

توزیع  ۲۷۸ هزار بسته معیشتی در همدان

وی با بیان اینکه به جز توزیع این بسته‌ها به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد تومان، توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و اوقاف نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است افزود: در مجموع ۲۷۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷۸ میلیارد و ۹۲۲  میلیون تومان توزیع شده است.

قراباغی با اشاره به اینکه ۵۷ خدمت یا اقلام بین نیازمندان توزیع شده که شامل وسایل کمک آموزشی ، لوازم خانگی، کیف و کفش ، کارت هدیه و... بود گفت: ۱۳ هزار و ۲۷۴ کارت هدیه به ارزش تقریبا ۳ میلیارد تومان در استان توزیع شده است.

وی از توزیع ۶۰۰ هزار وعده غذایی در این ایام خبر داد و افزود: پرداخت ۵۲۶ مورد اجاره‌بها، ذبح ۸۳۵ قربانی، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، تسویه حساب دفتری ۳۳۲ نفر از فروشگاه‌ها توسط جهادگران، تدریس حضوری و جهادی، تامین شغل و توزیع بسته‌های فرهنگی، بسته میوه در حفظ سلامتی افراد، ۸۵۰ بسته یلدایی در یلدا و ۱.۵ میلیون ماسک از جمله اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا است.

فعالیت ۱۶۹۶ گروه جهادی در همدان

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد گروه جهادی در  ایام کرونا فعالیت داشتند گفت:  یک‌هزار و ۶۹۶ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در مقابله با  کرونا فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌های جهادی عرصه تخصصی دارند و قرار نبود در حوزه مدیریت کرونا وارد شوند افزود: ۹۸۵ گروه جهادی در حوزه محرومیت‌زدایی و عمران و سازندگی و ۳۱ گروه در حوزه فرهنگی و موضوعات اجتماعی فعال هستند.

قراباغی با اشاره به اینکه  ۹۲۰ گروه جهادی در حوزه شهری و مناطق حاشیه شهر فعالیت دارند و ۷۷۲ گروه در مناطق روستایی عنوان کرد: دو سال گذشته با لطف خداوند ۵۰۰ جهیزیه با ۱۴ قلم کالا و ۵۰۰ جهیزیه با سه قلم کالا توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر ۴۳ مورد جهیزیه با پنج قلم توزیع شده و ۱۸ جهیزیه نیز با پنج قلم کالا طی ماه گذشته در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفته است گفت: توسط گروه‌های جهادی شاید بالغ بر ۲۰۰ مورد جهیزیه طی دو سال اخیر توزیع شده است.

توزیع ۱۳۰۰ مورد جهیزیه در همدان

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در کمتر از دو سال یک‌هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه با رعایت کامل کرامت انسانی توزیع شده است افزود: طی دو سال گذشته در حوزه صندوق‌های قرض الحسنه مردمی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اعتلا راهی جز سپردن اقدامات به مردم نیست و صندوق‌های قرض‌الحسنه یکی از این راه‌هاست گفت: سالهای گذشته از آمار تعداد کارگاه‌های ایجاد شده و ارائه تسهیلات سخن می‌گفتیم اما بعد از اینکه بانک مهر اقتصاد با بانک سپه ادغام شد تسهیلات ما به صفر رسید و خیلی به ندرت و نادر بود.

قراباغی با بیان اینکه میانگین ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از سال ۹۲ تا ۹۸ پرداخت و یک اشتغال تقریبا یک‌هزار نفری هر سال ایجاد می‌شد افزود: طی دو سال گذشته یک ریال تسهیلات در این راستا پرداخت نکردیم اما اشتغال ۴ هزار و ۷۰۰ نفره ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۲۰ درصد بیشتر از میانگین هفت سال گذشته اشتغال ایجاد شده در صورتی که ریالی به افراد پرداخت نشده  و از منابع خود آنها و از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه بوده است خاطرنشان کرد: تا امروز ۲۰ تعاونی از درون صندوق‌ها برآمده که امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ به ۲۰۰ تعاونی برسد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر عضو صندوق هستند که خود اقتصاد مناطق خود را پیش می‌برند افزود: در حال حاضر عمده فعالیت تعاونی‌ها صیانت از منابع طبیعی به ویژه منابع آب بوده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها حامی صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ هستند و عمدتا صندوق‌ها نیز در روستاها راه‌اندازی شده‌اند گفت: در این راستا کار ما تسهیل‌گری است و لینک افراد به بانک‌ها و نیز نشان دادن راه و چاه و مانع‌زدایی نه تصدیگری و مالکیت.

قراباغی به برنامه‌های سال‌های آتی بسیج سازندگی استان اشاره کرد و افزود: طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم از اولویت‌هاست که در این راستا همگرایی و هم‌افزایی در دل مردم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار روستای محروم در کشور شناخته شده که در برنامه طرح جامع محرومیت‌زدایی پنج ساله قرار خواهند گرفت گفت: رفع مشکل آب روستاها و انتقال آب لوله‌کشی و بهداشتی در این برنامه دیده شده چراکه زیبنده نیست که در برخی روستاها شاهد انتقال آب با دبه‌ها و تانکرها باشیم.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در اجرای این برنامه یک خیر به نام «علی اکبر ابراهیمی» مالک شرکت پاکشومای لوازم خانگی پای کار آمده که چندین هزار یتیم را زیر پوشش دارد و در حوزه آبرسانی به مناطق محروم نیز بسیار فعال است.

آبرسانی به ۵ روستا در فامنین و ۹ روستا در نهاوند به کمک یک خیر

وی با بیان اینکه این خیر آبرسانی به پنج روستا در فامنین و ۹ روستا در نهاوند را متعهد شده که تقریبا ۳ میلیارد تومان برای استان همدان اختصاص خواهد داد  افزود: این فرد نمونه بارز انسان جهادی است.

قراباغی با اشاره به اینکه اولویت بعدی آب کشاورزی و بهره وری بهینه از آن است و اولویت بعدی مسکن محرومین خواهد بود گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار محروم فاقد مسکن زیر پوشش کمیته امداد در کشور شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی مجری احداث منازل برای ۵۰ هزار خانوار شده است و نهادهایی در این راستا کمک خواهند کرد  افزود: در استان همدان ۳۵۸ خانوار محروم فاقد مسکن زیر پوشش کمیته امداد شناسایی شده‌‌ که برای آنها تا سال آینده کار انجام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه وضعیت استان در این خصوص نسبت به میانگین کشوری بهتر است گفت:  اصلاح جاده روستایی از اولویت بعدی  و اولویت چهارم تامین اقتضاعاتی مانند ساخت پایگاه سلامت و مرکز اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول