اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید مجدد ترکیه بر پایان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی

مقام‌های ارشد دولت ترکیه با تاکید بر لزوم پایان هرچه سریعتر تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، از جامعه جهانی خواستند برای پایان دادن به اشغالگری‌های این رژیم، همصدا شوند.

تاکید مجدد ترکیه بر پایان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم تجاوزها و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی با واکنش تند مقام‌های ارشد دولت ترکیه مواجه شد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل باید حملات به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی را پایان داده و مانع ورود شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجدالاقصی شود».

کالین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول هرگونه وقوع خشونت در مسجدالاقصی است، تاکید کرد: «جامعه بین‌المللی باید برای متوقف کردن ستیزه‌جویی‌های بی‌پایان اسرائیل علیه شهروندان غیرمسلح در سرزمین خودشان، اقدام کند».

 «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه نیز با دعوت از کشورهای اسلامی برای متوقف کردن حملات وحشیانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی، گفت: «به بشریت می‌گوییم، زمان آن رسیده که این دولت آپارتاید را سر جای خود بنشانید. این مسئولیت انسانی و تاریخی ماست. ما به مبارزه با این نظم ظالمانه ادامه می‌دهیم حتی اگر تنها بمانیم».

نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون ۲۷۸ فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

نظامیان صهیونیست از صبح امروز مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

با این حال، «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی تل‌آویو با لحن طلبکارانه‌ای مدعی است کشورهای مختلف نباید در مسائل و تحولات اخیر در قدس اشغالی دخالت کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول