اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آنچه در وین اتفاق می‌افتد خوراک تبلیغات انتخابات برخی‌هاست/ ظریف باید مکتب سلیمانی را دنبال کند

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه در وین اتفاق می‌افتد خوراک تبلیغاتی برخی‌هاست و ظریف باید مکتب سلیمانی را دنبال کند، گفت: بازگشت به تعهدات برجامی پس از برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی امکان‌پذیر است.

آنچه در وین اتفاق می‌افتد خوراک تبلیغات انتخابات برخی‌هاست/ ظریف باید مکتب سلیمانی را دنبال کند

 علیرضا افشار کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تاکید براینکه، بازگشت به برجام وقتی است که تحریم ها برداشته و خسارت وارده جبران شود، اظهار داشت:  دولت در پوشش بازگشت آمریکا به تحریم‌ها در جریان یک توافق جدید با کشورهای غربی قدم برداشته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، تحریم‌ها تا زمانی‌که به طوری قطعی و کلی از سوی آمریکایی‌ها لغو نشده باشد و ما راستی آزمایی نکرده باشیم به هیچ عنوان اقدامی برای رعایت برجام بر اساس تعهدات نخواهیم داشت.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سیاست قطعی نظام در خصوص برجام این است که باید تمام تحریم‌ها توسط آمریکا لغو و بعد توسط ایران راستی آزمایی و سپس برگشت ایران به تعهدات برجامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه که در وین در حال رخ دادن است و فضای حاکم برآن، حالتی گام به گام برای برداشتن تحریم ها است که خواست طرف های غربی می باشد.  بنابراین آمریکا تا کنون هیچ تصمیمی برای برداشت تحریم‌ها نداشته و برای توسعه برجام به موضوعات توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای هم مقدماتی را فراهم می کنند.

افشار بیان کرد: این حرکتی که در وین اتفاق افتاده صرفا یک خوراک تبلیغاتی برای شرایط انتخاباتی بیشتر نیست و منفعتی پایدار برای نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی نخواهد داشت، شاید بخشی ازدرآمدهای بلوکه شده ایران در کره و عراق ازاد شود و بر اقتصاد کشور تاثیری مقطعی گذارد اما این موارد اقدامات کوتاه مدتی است که صرفا جنبه تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای غربی هرگز به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و تحریم‌ها همچنان علیه کشور ما در جریان است بنابراین مردم و مسئولان باید با اتکا بر توانمندی‌ها داخلی تحریم‌ها را بی‌اثر کنند و در موارد لازم نسبت به دور زدن تحریم ها اقدام نمایند.

افشار گفت: ظریف یک بار به دلیل رویکردی که در تامین منافع آمریکا داشته است از سوی اندیشکده چتم هاوس مورد تقدیر قرار گرفت که ممکن است بار دیگر  در مذاکرات وین برای بار دوم چنین تقدیرنامه ای از طرف های غربی دریافت کند که این ها هیچ ارزش ملی برای سوابق و افتخارات وی ندارد.

وی بیان کرد: مسئولان به خصوص ظریف بدانند که باید همانند سردار سلیمانی؛ مرد میدان و مرد عمل باشند چرا که حاج قاسم سیلمانی در حوزه ماموریتی خود خوب درخشیده است. بنابراین ظریف نیز باید در حوزه دیپلماسی با همان فضا و مکتب سلیمانی کار خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول