اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش ۵ تا ۱۵ درجه دما در سواحل خزر و اردبیل/ادامه باران‌های بهاری و هشدار هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به تدریج تا پایان هفته جاری دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی خزر و ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان اردبیل افزایش می‌یابد و هوا گرم تر می‌شود.

افزایش ۵ تا ۱۵ درجه دما در سواحل خزر و اردبیل/ادامه باران‌های بهاری و هشدار هواشناسی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ساعت بعد از ظهر و اوایل امشب، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران، البرز، زنجان و قزوین، برخی نقاط خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، برخی نقاط استان‌های مرکزی کشور، دامنه های زاگرس، برخی نقاط استان‌های غربی کشور، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود و در نواحی مستعد و کوهستانی وقوع تگرگ نیز محتمل است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از کاهش نسبی دما در امروز و فردا در سواحل خزر، به تدریج تا پایان هفته دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه در استان های ساحلی خزر و ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان اردبیل افزایش می‌یابد و هوا گرم تر می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در سواحل خزر و اردبیل، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، زنجان، تهران و سمنان، برخی نقاط مرکز کشور در استان‌های اصفهان، یزد و قم استان‌های واقع در دامنه های زاگرس شامل برخی نقاط کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان و شمال فارس، برخی مناطق کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز پنجشنبه در شمال غرب نیز این شرایط جوی حاکم خواهد بود و در غرب سواحل خزر انتظار بارش نداریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز جمعه نیز همین الگوی بارش در مناطق ذکر شده ادامه دارد با این تفاوت که در سواحل بارش نداریم و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از فردا تا جمعه در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه امروز در سواحل خزر و اردبیل بارش باران داریم ،بیان کرد: دریای خزر امروز و فردا مواج است، امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان نیز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط استان های تهران، سمنان، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی گفت: در این راستا توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، در دستور کار باشد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۸ و ۱۸ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول