اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

افاضلی: اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس یک شبه حل نمی شود/استقلال با پرکردن خلاء کمالوند مدعی می شود

یک مربی فوتبال گفت:‌ حواشی و اتفاقات مربوط به بازی های سپاهان و پرسپولیس را یک شبه نمی توان حل کرد زیرا یک شبه به وجود نیامده است.

افاضلی: اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس یک شبه حل نمی شود/استقلال با پرکردن خلاء کمالوند مدعی می شود

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید اظهار داشت: کیفیت بازی از لحاظ انرژی بازیکنان، سازماندهی و برنامه‌های دو تیم سپاهان و پرسپولیس برای لیگ ما در سطح بالایی قرار داشت و فوتبال خوبی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: طبق آنچه بازیکنان دو تیم در زمین  گذاشتند از نتیجه مساوی در پایان بازی راضی بودند. بدن بازیکنان پرسپولیس به دلیل فشردگی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در اواخر مسابقه تحلیل رفته بود و سپاهان از لحاظ سرحالی و انرژیک بودن بازیکنانش وضعیت بهتری داشت. البته این تیم هم به این دلیل که مدت‌ها بازی رسمی نکرده بود در شرایط ایده‌آل خود قرار نداشت و به همین دلیل در طول بازی نوساناتی داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: هر دو تیم از کسب تساوی در پایان مسابقه راضی بودند. سپاهان بازی یک بر صفر عقب افتاده را بازگرداند و با امتیاز از زمین بیرون آمد. پرسپولیس هم با وجود زیر فشار بودن در لحظات پایانی و نزول کیفیت فنی خود دوست داشت این مسابقه هر چه سریع‌تر تمام شود.

افاضلی درباره اینکه پرسپولیس و سپاهان اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ برتر هستند گفت:‌ طبق آنچه در لیگ برتر می‌بینیم آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند. البته استقلال در صورت پوشش دادن خلاء جدایی فراز کمالوند شاید بتواند به این دو تیم اضافه شود.

وی درباره حواشی قبل و پس از بازی سپاهان و پرسپولیس و تکرار اتفاقات سال‌های اخیر در بازی شب گذشته دو تیم توضیح داد:‌ یکی از عوامل این موضوع حساس بودن شرایط جدول است و این امر روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. هر چند این حواشی زیبا نیست اما جزو ورزش است. شعار دادن درباره اینکه نباید چنین مسائلی وجود داشته باشد یک بحث است و بحث دیگر آنچه است که در واقعیت می‌بینیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: سپاهان و پرسپولیس بازیکنان باتجربه کم ندارند اما نیاز است از لحاظ ذهنی آموزش‌های بهتر و بیشتری ببینند. اینکه فردی بتواند در شرایط سخت خود را مدیریت کند نشان‌دهنده توانمندی‌اش است در غیر این صورت در شرایط عادی همه می‌توانند خودشان را کنترل کنند.

افاضلی درباره اینکه معمولاً بازی سپاهان و پرسپولیس قبل از شروع مسابقه و با برخی تحرکات جنجالی می‌شود گفت:‌اصل داستان این است که در فوتبال ما آدم‌ها سر جای خود نیستند بلکه از حوزه‌های دیگری به فوتبال می‌آیند و مسائل آن حوزه‌ها را با خودشان وارد فوتبال می‌کنند. همین موضوع روی آدم‌های فوتبالی هم تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد:‌  از زمانی که افراد خارج از فوتبال وارد این رشته شده و برای فوتبال تصمیم‌گیری کردند حاشیه‌های ورزش از متن آن بیشتر شده است. ورود افراد غیرفوتبالی به این حوزه سبب کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در این رشته می‌شود.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره دلیل اقدامات هواداران قبل از شروع مسابقات سپاهان و پرسپولیس گفت: اکنون شرایط به شکلی است که  ابتدا تنش‌هایی از سوی برخی افراد درست می‌شود که حساسیت‌هایی را به دنبال دارد. این حساسیت در زمین به بازیکنان تسری یافته و هواداران را هم درگیر می‌کند.  

افاضلی افزود: برای کمرنگ شدن این موضوع باید اقدام‌هایی از سوی هر دو باشگاه و سازمان لیگ انجام شود تا دیگر شاهد چنین مسائلی در بازی بعدی سپاهان و پرسپولیس نباشیم. با عادی‌سازی وضعیت این تحرکات آرام آرام حل می‌شود. مسائلی که سبب به جنجال کشیده شدن بازی‌های سپاهان و پرسپولیس می‌شود یک شبه حل نخواهد شد زیرا یک شبه به وجود نیامده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول