اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت 40 گروه جهادی در شهرستان دهاقان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان از فعالیت 40 گروه جهادی در دهاقان خبرداد و گفت: بیش 400 نفر بسیجی از اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند.

فعالیت 40 گروه جهادی در  شهرستان دهاقان

به گزارش  خبرگزاری فارس از دهاقان، اکبر یعقوبی ظهر امروز در جلسه گزارش عملکرد بسیج سازندگی شهرستان دهاقان اظهار داشت: بسیج سازندگی  ماحصل اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و اهداف متعالی انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد،هویت بخشی به جوانان  جهت مشارکت دادن آنان در بحث سازندگی  و توسعه در موضوعات کشاورزی،علمی ،منابع طبیعی  و محرومیت زدایی با همکاری دستگاه‌های  اجرایی و بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان بیان کرد:  در تمامی روستاهای شهرستان دهاقان گروه‌های جهادی  در قالب طرح‌های عمرانی ،فرهنگی و پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در راستای کنترل بیماری‌های دامی و انسانی  افزود: یسیجیان در قالب گروه‌های جهادی  با همکاری شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان  همکاری‌های لازم در خصوص کنترل بیماری و مهار آن تلاش می‌کنند.

یعقوبی از فعالیت ۴۰ گروه جهادی در  شهرستان خبرداد و گفت:  ۴۰۰ نفر بسیجی از اقشار مختلف  بسیج در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان با بیان این‌که بسیج سازندگی  اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش اشتغال‌زایی و مهارتی  می‌کند بیان کرد:  با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان و اداره فنی حرفه‌ای کلاس‌های پرورش قارچ،پرورش بلدرچین و زنبور عسل  برای متقاضیان شهری و روستاهای تابعه  برگزار شد.

وی از افتتاح ۱۳ پروژه  محرومیت‌زدایی در  سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل  بهسازی و مرمت خانه محرومین،ایجاد سیل‌بند، اصلاح شبکه قنوات  و اصلاح معابر بود.

یعقوبی  با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در راستای کمک به مقوله ازدواج جوانان  اظهار داشت: ۵ سری جهیزیه به زوج‌های بی بضاعت توسط بسیج سازندگی و خیرین اهدا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با  بیان این‌که بسیج سازندگی در راستای کمک به  اشتغال‌زایی و رونق تولید نیز قدم بر می‌دارد گفت: بیش از ۱ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی شهرستان جهت اجرای مشاغل خانگی  پرداخت شده است.

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تولیدات  مردم شهرستان  در حوزه‌های صنایع دستی، لبنی و دامی و مشاغل خانگی  به نمایش گذاشته شد.

یعقوبی به فعالیت بسیج سازندگی در   شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سه کارگاه تولید ماسک و دست‌کش و تولید بیش از ۱۰ هزار ماسک و دست‌کش، ضد عفونی ۱۵ هزار معبر  و اماکن عمومی شهرستان، توزیع ۱ هزار لیتر مایع ضدعفونی در سطح ادارات، تهیه و توزیع ۵ هزار بسته بهداشتی، توزیع ۴ مرحله کمک مؤمنانه،توزیع ۲۵۰ بسته دارویی در میان افراد ناتوان و بیش از ۱ هزار شاخه گل   برای پرستاران و کادر درمانی در دوران کرونا انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با بیان این‌که بیمارستان‌های استان به  نیروی پرستار  نیاز  داشتند گفت:  ۳۰ دانشجوی  بسیجی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان  در ۵ بیمارستان بکارگیری شدند.

وی با بیان این‌که  ۴ گیت ایست و بازرسی برای کنترل تردد و جلوگیری از   ورود افراد غیر بومی به شهرستان راه اندازی  شد  گفت : بیش از ۳۰ نفر از بسیجیان شهرستان  در برقراری این ایستگاه‌ها همکاری کردند.

یعقوبی  افزود:  ۲ کانال در فضای مجازی   با هدف  آموزش و فرهنگ‌سازی  اقدامات جهادی با عضویت بیش از ۲ هزار نفر  راه اندازی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان  به  همکاری بسیجیان شهرستان در اجرای طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰  نفر از بسیجیان شهری و روستایی در قالب تیم‌های حافظان سلامت محله  غربالگری  بیش از ۳۰ هزار نفر  از مردم شهرستان را انجام دادند.

وی همچنین از  فعالیت بیش از ۲۴  صندوق قرض الحسنه مردم‌یار با هدف  شبکه سازی در خصوص حل مشکلات مردم محله ، در سطح شهرستان دهاقان خبر داد.

یعقوبی  در پایان با اشاره به این‌که در آستانه  انتخابات قرارداریم  تأکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سال جاری در بعد داخلی حل مشکلات  کشور را به دنبال دارد و در بعد خارجی مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول