اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دستگاه‌های متولی پاسخگوی مطالبات «طرح جامع شهری» و «مداخله در طبیعت همدان» باشند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: حضور رئیس قوه قضائیه، فرصت مغتنمی برای پاسخگویی دستگاه‌های متولی به‌ منظور طرح سوالات شهروندان و شورای شهر پیرامون موضوعاتی چون طرح جامع شهری، پروژه پیچ زندان و مداخله و ورود به طبیعت شهر است.

دستگاه‌های متولی پاسخگوی مطالبات «طرح جامع شهری» و «مداخله در طبیعت همدان» باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ رضوان سلماسی ظهر امروز در ششمین جلسه صحن شورا در خصوص طرح جامع شهر همدان اظهار کرد: وظیفه نظارتی شورای شهر همدان زمانی محقق خواهد شد که اطلاعات مورد نیاز در زمان مناسب و در نهایت شفافیت از سوی مراجع ذی‌صلاح ارائه شود و اطلاع از تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مدیریت‌ شهری و استانی، کمترین حق شهروندان و وظیفه دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی است.

وی اضافه کرد: با توجه به زمان‌بر شدن ارائه طرح جامع شهری، ارائه گزارش کامل از اصلاحات اعمالی و روند تدوین و تصویب طرح و دلایل عدم جمع‌آوری کارگاه پروژه پیچ زندان و رفع سد معبر پیاده‌راه جنب این کارگاه از سوی دستگاه‌های مربوطه علی‌رغم رأی صادره دادستانی در این خصوص، از درخواست‌های مشخص و برحق شهروندان مطالبه‌گر و شورای شهر محسوب می‎شود که نیازمند اقدام عاجل از سوی این شوراست.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به عدم پاسخگویی بهنگام مدیران تصمیم‌گیر و مجریانی که در طبیعت گنجنامه مداخله کرده‌اند گفت: علی‌رغم پیگیری‌ صورت گرفته در تابستان سال گذشته از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وقت شورا در خصوص استعلام صورت گرفته از سوی شورای شهر با محوریت موضوع و حدود مجوزهای صادره و اعلام مالکیت‌های منطقه برای مستحدثات گنج‌نامه، متاسفانه جواب شایان توجهی از سوی مسئولان ذیربط دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه امروز پس از گذشت حدود یک سال شاهد بی‌توجهی نسبت به الزام اصلاح و توقف اقدامات صورت گرفته در این منطقه بوده‌ایم ادامه داد: متأسفانه محوطه‌سازی و تکرار برخی از اقدامات آسیب‌رسان در منطقه گنجنامه همچنان ادامه دارد.

سلماسی گفت: براین اساس با توجه به حقوق عامه در منابع طبیعی و طبیعت کوهستان الوند و طبق قانون، دستگاه‌های مربوطه باید در برابر سوالات طرح شده پاسخگو باشند و شایسته نیست صرفاً به بهانه حفظ منافع عده‌ای محدود از سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران با عنوان «توسعه و تقویت گردشگری» در منطقه از مسئولیت شانه خالی کنند.

وی در خصوص اقدامات دیگری چون گازکشی به منطقه گنجنامه و تقاضای ایجاد و تغییر مجوزهای برخی از فضاهای خدماتی و اقداماتی از این قبیل در این منطقه افزود: این امر حساسیت شهروندان مطالبه‌گر، حامیان محیط زیست و برخی از اعضای شورا را به دنبال داشته که باتوجه به نقش نظارتی شورا، ضرورت رصد مداوم اقدامات صورت گرفته برمبنای اطلاعات شفاف و صحیح، ارائه اطلاعات درخصوص مالکیت‌ها، مجوزهای صادره، دستگاه‌های مسئول صدور مجوزها، مجریان و اقدامات صورت گرفته در بازه‌های زمانی مختلف، محسوس است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص اضافه کرد: کوتاهی در این زمینه از سوی مرجع آن باید سوال شود؛ زیرا مخاطب استعلامات، تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت که شهر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

وی ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت حضور رئیس قوه قضائیه برای عدم نابودی طبیعت همدان؛ گفت: حضور رئیس قوه قضائیه، فرصت مغتنمی برای پاسخگویی دستگاه‌های متولی به‌ منظور طرح سوالات شهروندان و شورای شهر پیرامون موضوعاتی چون طرح جامع شهری، پروژه پیچ زندان و مداخله و ورود به طبیعت شهر است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول