اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مانور زلزله فرضی در منطقه بسطام سقز برگزار شد

در سومین روز از گرامیداشت هفته هلال احمر، مانور زلزله فرضی با قدرت 5.7 ریشتر در منطقه بسطام شهرستان سقز برگزارشد.

مانور زلزله فرضی در منطقه بسطام سقز برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در محل برگزاری مانور زلزله در سقز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به محض اعلام وقوع زلزله فرضی، تیم‌های ارزیاب در نزدیکترین پایگاه هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

پیام جلالی افزود: این تیم‌ها پس از برآورد خسارت اولیه موارد را به ستاد مدیریت بحران سقز اعلام کردند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، سنجش توان عملیاتی و پاسخ‌دهی تیم‌های عملیاتی به حوادث احتمالی بود و در کل، ادارات پاسخ‌های مناسبی داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: از هر نظر این مانور آنالیز شده و نقاط قوت و ضعف به همکاران اصلاع داده خواهد شد تا خود را برای هرگونه حادثه احتمالی آماده کنند.

وی سرعت عمل نیروهای شرکت‌کننده از شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان و سروآباد را در این مانور بسیار خوب و قابل قبول دانست و بر حفظ آمادگی هرچه بیشتر نیروهای امدادی تاکید کرد.

جلالی ادامه داد: هلال احمر همواره در خط مقدم حوادث در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان بوده و این یک افتخار بزرگ برای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

معاون فرماندار و جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحرا‌ن سقز هم اظهار داشت: بررسی میزان اثربخشی و کارآیی برنامه آمادگی و مقابله، افزایش مهارت‌ها، ارزیابی تعامل بین‌بخشی دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اهداف برگزاری این مانور بود.

علی محمدیان افزود: برگزاری مانورهای منظم در لحظه صفر، در سنجش توان نیروهای مدیریتی و امدادی در رویارویی با حوادث احتمالی و سرعت عمل نیروهای امدادی در نجات جان مصدومان نقشی مهم دارد.

در این مانور اعضای ستاد بحران سقز و جمعیت‌ هلال احمر این شهرستان و شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد حضور داشتند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول