اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاهش تقاضا از سوی جایگاه داران علت کمبود بنزین سوپر در یزد است

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران منطقه یزد با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در عرضه بنزین سوپر در سطح استان وجود ندارد، کمیابی این سوخت در استان را ناشی از عدم تمایل جایگاه‌داران در خرید بنزین سوپر دانست.

کاهش تقاضا از سوی جایگاه داران علت کمبود بنزین سوپر در یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، چند هفته‌ای است که علی‌رغم انتشار اخبار مختلف مبنی بر ورود بنزین‌های یورو چهار و با کیفیت، بنزین سوپر در مراکز عرضه سوخت استان کم‌یاب  و تقریبا وجود ندارد.

محمدرضا جلالی در این خصوص به خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که هیچ مشکلی در روند توزیع بنزین سوپر در استان یزد وجود ندارد، اظهار کرد: پس از گذر از روزهای پایانی سال که بنا بر سیاست‌های اتخاذ شده و تقاضای بالای مردم برای خرید بنزین معمولی در ایام تعطیلات، عرضه بنزین سوپر در استان صورت نگرفت، از اوایل فروردین‌ماه سال جاری روند توزیع بنزین سوپر بدون هیچ‌گونه مشکلی و با آمادگی کامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران منطقه یزد آغاز شده و تا اکنون نیز این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که جایگاه‌های استان نسبت به خرید بنزین سوپر اشتیاقی نشان نمی‌دهند، تصریح کرد: نرخ بالاتر این بنزین نسبت به بنزین معمولی و از طرفی تقاضای بیشتر مردم نسبت به خرید بنزین معمولی از جایگاه‌داران سبب شده تا عرصه بنزین سوپر برای فعالین این حوزه صرفه اقتصادی نداشته باشد و همین موضوع عامل کمبود این سوخت در جایگاه‌های استان شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران منطقه یزد افزود: از طرفی با قرارگیری در آستانه فصل تابستان و افزایش دمای هوا، تبخیر بیشتر بنزین سوپر نیز نسبت به سایر انواع سوخت‌ها سبب شده تا نگه‌داری این بنزین برای جایگاه‌داران دشوار بوده و مقرون‌به‌صرفه نباشد، این مهم نیز بر کاهش تقاضای خرید بنزین سوپر افزوده است.

 جلالی تصریح کرد: هیچ کمبودی در حوزه تعداد جایگاه‌های سوخت‌رسانی در سطح استان وجود ندارد و مخازن شرکت نفت کاملاً پاسخگوی نیاز مردم در حوزه عرضه بنزین سوپر است. 

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل شبهه تبلیغات جایگاهی خاص توسط این شرکت ملی، اطلاع‌رسانی جایگاه‌هایی که بنزین سوپر را عرضه می‌کنند وجود ندارد؛ بنابراین مردم شریف استان در صورت نیاز باید با مراجعه به جایگاه‌ها از عرضه بنزین سوپر در آن‌ واحد سؤال کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول