اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صوفی: ظریف گزینه احزاب اصلاح‌طلب بود نه جبهه اصلاحات/ شاید برخی خارج از سازوکار نهاد اجماع‌ساز کاندیدا شوند

عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه کاندیداتوری افرادی مثل ظریف و جهانگیری تصمیم جبهه اصلاحات نیست بلکه تصمیم احزاب است گفت: شاید برخی خارج از لیست اصلاح‌طلبان کاندیدا شوند.

صوفی: ظریف گزینه احزاب اصلاح‌طلب بود نه جبهه اصلاحات/ شاید برخی خارج از سازوکار نهاد اجماع‌ساز کاندیدا شوند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرآنلاین گفت‌وگویی با علی صوفی از اعضای جبهه اصلاحات ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کاندیداهایی که دوسوم آراء جبهه را کسب کنند کاندیدای جبهه هستند

- عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی با سازوکاری که جبهه اصلاحات تعیین کرده بود ورود پیدا کردند و الان در حال برداشتن گام‌های بعدی هستند.

- این آراء به صورت صددرصد ملاک نیست و باید مراحل بعدی را  نیز طی کنند. آن کاندیداهایی که دو سوم آراء جبهه اصلاحات را کسب کنند وارد ثبت نام می‌شوند.

- آراء نشان می‌دهد که آقایان ظریف، جهانگیری و تاج زاده که بالای ۳۰ رأی کسب کرده‌اند شانس بیشتری دارند. سایر کاندیداها هم باید تلاش کنند که به اندازه آنها رأی بیاورند.

عده‌ای ممکن است خارج از لیست اصلاح‌طلبان کاندیدا شوند

- عده ای ممکن است خارج از از سازوکار نهاد اجماع ساز کاندیدا شوند. به هر حال آنها باید ثبت نام کنند و وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها شوند.

- مهم نیست که این کاندیداها از درون جبهه اصلاحات باشند یا خارج  از این جبهه. بعدها مشخص خواهد شد که چه کسی شانس بیشتری در نظرسنجی‌ها دارد و در عین حال موقعیت بهتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد.

شاید تعداد اندکی از لیست جبهه اصلاحات تایید شوند!

- شاید از میان کسانی که در این لیست هستند تعدادی اندکی از آنها تایید صلاحیت شوند؛ به هر حال این فرضیه و احتمالات وجود دارد.

- تاکنون جبهه اصلاحات تصمیمی در ارتباط با مصادیق نگرفته است. این وضعیت تا زمان ثبت نام کاندیداها باقی خواهد ماند.

- جبهه اصلاحات در نهایت رأی گیری خواهد کرد و آن زمان مشخص می‌شود که جبهه اصلاحات، چه کسانی را به عنوان نامزد انتخاباتی‌شان از بین کاندیدا انتخاب خواهد کرد.

گرایش به سمت کاندیدای نیابتی وجود دارد

- در حال حاضر از بین ۱۴ کاندیدایی که مطرح هستند برخی تاکنون خودشان را اصلاح‌طلب معرفی نکرده‌اند طبعا اگر اصلاح‌طلبان به آنها رأی بدهند بدین معناست که این گرایش به سمت کاندیدهای نیابتی در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد.

- بعد از اینکه کاندیداها انتخاب شدند آن زمان می‌توان گفت که گرایش اصلاح‌طلبان به سمت چه گزینه‌ای است آیا واقعا می‌خواهند تجربه گذشته را تکرار کنند یا خیر؟

ظریف گزینه احزاب اصلاح‌طلب بود نه جبهه اصلاحات

- درباره اصرار اصلاح طلبان به کاندیداتوری ظریف با وجود اعلام عدم کاندیداتوری از سوی او باید بگویم در حال حاضر اراده اصلاح‌طلبان نشان داده نشده است بلکه عده‌ای تلاش کردند تا کاندیدایی را معرفی کنند به ویژه از سوی احزاب. 

- باید گفت که این تصمیم جبهه اصلاحات نیست بلکه تصمیم احزاب است یعنی اعضای جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند. در مقابل عده‌ای از کاندیداها از اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران درخواست کردند که آنها را معرفی کنند. از آنها امضا گرفته شد و توانستند حدنصاب ۱۰ امضاء را کسب کنند و در حال حاضر مطرح هستند.

- ما بین اینها کسانی را داریم که احزاب معرفی کردند مانند دکتر ظریف و جهانگیری. آقای جهانگیری از سوی حزب متبوعش یعنی کارگزاران معرفی شده است. علاوه بر آن، محسن هاشمی و دکتر ظریف نیز مطرح شدند. بقیه احزاب هم یا کاندیدای حزبی داشتند و معرفی کردند یا از کاندیداهایی که در حال حاضر مطرح هستند یا مثل تاجزاده، خودشان اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. بنابراین تصمیم فعلی، تصمیم جبهه اصلاحات نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول