اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«سمفونی یک نفره» منتشر شد/ «قمصری» با تارش دور ایران می‌گردد

علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی، سفری هنری را آغاز کرده که در آن قصد دارد با سازش دور ایران را بگردد.

«سمفونی یک نفره» منتشر شد/ «قمصری» با تارش دور ایران می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس، آهنگساز و تنظیم کننده شناخته شده موسیقی به انتشار کتاب «سمفونی یک نفره» اقدام کرد. بهنام خدارحمی پس از تجربه های موفقی که در زمینه های آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی برای خوانندگان مطرح دارد، این بار به نوشتن داستان«سمفونی یک نفره» با محوریت موسیقی اقدام کرده است.
کتاب «سمفونی یک نفره» از سری داستان های فارسی است که زندگی پرپیچ و خم آهنگسازی مطرح را روایت می کند.

نشر«تاو» به مدیریت روجا غمگسار ناشر این کتاب است.
بهنام خدارحمی درباره نویسندگی خود در این کتاب نوشته است: گاهی اوقات نوشتن، راهی است برای رهایی از خاطرات تلنبار شده ی بی مصرفی که به هیچ وجه قصد رفتن ندارند. «سمفونی یک نفره» روایت واقعیتی است که بارها و بارها آرزو کرده ام ای کاش شاهدی عینی بر اتفاقات باور نکردنی آن نبودم. اما چه کنم که لحظه به لحظه اش در حافظه دوربین ذهنم لنگر انداخته است.
در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است: رُمان «سمفونی یک نفره» روایتی است از عشق، زندگی و امید! قصه مردی که از دنیا بریده و ناگهان کورسوی امیدی در زندگی اش پیدا می شود. دستاویزی که در حقیقت طناب داری است برای به مسلخ بردن احساسات هنرمندی که دلباخته که نه، پاکباخته زنی است که زن بودن را معنایی تلخ بخشیده است.

زندگی یک موزیسین حرفه ای که در کشاکش روزگار، فراز و فرودهای زیادی را طی می کند. داستان مبارزه با خود، روزگار و دستان سرد سرنوشت، که رسم پیروزی بر مشکلات را پله پله ترسیم می نماید... 
کتاب «سمفونی یک نفره» هم اکنون در کلیه کتاب فروشی های معتبر در دسترس علاقمندان به داستانهای فارسی با محوریت موسیقی است.
***********************

شهر به شهر با تار ایرانی / قمصری با تارش دور ایران را می‌گردد

علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی، سفری هنری را آغاز کرده که در آن قصد دارد با سازش دور ایران را بگردد.

پروژه «تار ایرانی» به همت و ایده‌ علی قمصری شکل گرفته و قصد دارد سفری به دور ایران داشته باشد. این پروژه با محوریت تارنوازی طراحی شده است. قمصری در این سفرها به استان‌های مختلف کشورمان می‌رود تا در هر استان در یکی از مکان‌های تاریخی آن استان به تارنوازی بپردازد.
این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی قصد دارد تا هر اجرا را به صورت تصویری ضبط کند و حاصل آن را در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار دهد.
پروژه «تار ایرانی» ایده‌ای مستقل از سوی موزیسینی مستقل است که هیچ نهاد یا ارگانِ دولتی از آن حمایت نمی‌کند.
علی قمصری در نخستین گام از سفرِ هنریِ «تار ایرانی» به قزوین رفت. قمصری در «سرای سعدالسلطنه» در شهر قزوین به اجرا پرداخت و حاصل آن را به صورت تصویری منتشر کرد.
این آهنگساز در قزوین آهنگی در آواز شوشتری از ساخته‌های خود را نواخت.
قمصری برای گامِ دومِ پروژه «تار ایرانی» تهران را انتخاب کرد. او در «خانه مقدم» آهنگِ «اشک سرا» را نواخت. در اجرای این قطعه طناز اسدالهی با ویولا و مسعود فیروزی‌نژاد با ویلنسل، قمصری را همراهی کردند.
پروژه «تار ایرانی» در ادامه سفرهای هنریِ خود، به نقاط مختلف کشورمان سفر خواهد کرد تا در هر شهر، در مکانی تاریخی صدای ساز ایرانی را طنین انداز کند و حاصل آن را به صورت تصویری به دست مخاطبان برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول