اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کارشناس آمریکایی: دولت آمریکا در باره تورم دروغ می‌گوید/ تورم به 20 درصد رسیده است

یک کارشناس آمریکایی مدعی شد که افزایش قیمت کالاهای اساسی و خانه در آمریکا نشان دهنده آن است که تورم در این کشور خیلی بیشتر از آن چیزی است که بانک مرکزی آمریکا اعلام می‌کند.

کارشناس آمریکایی: دولت آمریکا در باره تورم دروغ می‌گوید/ تورم به 20 درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، مکس کایزر و استیسی هربرت، دو کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی می‌گویند افزایش قیمت کالاهای اساسی و خانه در آمریکا نشان می‌دهد که تورم در این کشور خیلی بیشتر از آن چیزی است که بانک مرکزی آمریکا می‌خواهد مردم بدانند.

کایزر گفت: جدای از سیاست بانک مرکزی آمریکا در تزریق پول به اقتصاد از طریق چاپ اسکناس، برخی دیگر دلایل وجود دارند که باعث شده‌اند شاهد افزایش قیمت کالاها در آمریکا باشیم که از جمله آنها می‌توان به افزایش تنش بین چین و آمریکا و اجرای سیاست‌های متناقض با جهانی شدن است، اشاره کرد.

وی گفت: به خاطر اینکه حالا نرخ حقوق کارگر در چین تقریبا با آمریکا برابر شده، و دیگر قیمت کالاها به خاطر پایین بودن حقوق کارگران در چین در سطح پایینی قرار ندارد، هم اکنون شاهد بالا رفتن قیمت واقعی کالاها از جمله الوار هستیم. 

کایزر می‌گوید: بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که این روند گذراست، اما آنها دروغ می‌گویند.

الوار یکی از اصلی‌ترین مصالح استفاده در آمریکا برای ساخت آمریکاست و 2.5 برابر شدن قیمت آن باعث شده قیمت هر واحد مسکونی در آمریکا به طور متوسط 24 هزار دلار گران‌تر شود. 

بانک مرکزی آمریکا اخیرا و با علم به اینکه تورم در این کشور در حال بالا رفتن است گفته که همچنان به اجرای سیاست خود در چاپ پول ادامه خواهد داد. تنها در ماه مارس شاخص قیمت مصرف کننده 2.6 درصد بالا رفت اما مقامات دولتی گفتند این مسئله کوتاه مدت است. 

کایزر گفت: نرخ تورم در آمریکا توسط مقامات دولتی پایین‌تر از میزان واقعی اعلام می‌شود چراکه ارقام مربوط به قیمت خدمات آموزشی، سلامت، و خانه در شاخص قیمت مصرف کنندگان لحاظ نمی‌شود و ممکن است نرخ واقعی تورم بین 7 تا 9 درصد در ماه باشد. از طرف دیگر ممکن است قیمت اجناس تغییر نکند اما وزن هربسته از آن کاهش می‌یابد و اگر شما این مسئله را مدنظر بگیرید، ممکن است نرخ تورم به 20 درصد افزایش یابد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول