اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حضور بایدن در «نشست بخارست» با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه

در حالی قرار است نشست بخارست با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار شود که تامین امنیت دریای سیاه و اوکراین همزمان با تحرکات نظامی روسیه در منطقه از اولویت‌های نخست برگزاری این نشست است.

حضور بایدن در «نشست بخارست» با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها دوشنبه خبر دادند که «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز  در حالی در نشست مجازی کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو شرکت می‌کند که تمرکز این نشست بر امنیت دریای سیاه و اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این نشست «بخارست ۹» نام دارد و رؤسای جمهور رومانی و لهستان میزبان آن هستند. رئیس جمهور رومانی در همین زمینه پیشاپیش از حضور بایدن در این نشست ابراز خشنودی کرد. قرار است علاوه بر بایدن، دبیر کل ناتو، روسای جمهور بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لیتوانی،رومانی، لهستان، لتونی و اسلواکی شرکت کنند.

رئیس امنیت ملی لهستان در این باره توضیح داد که بیانیه این گروه پس از برگزاری نشست که بر امنیت دریای سیاه و اوکراین متمرکز است، منتشر شد.

واشنگتن در هفته‌های گذشته از افزایش کمک امنیتی به اوکراین بعد از تحرک نیروهای روسیه در مرزهای دو کشور خبر داد.

اوکراینی‌ها طی هفته‌های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و آنها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چندی قبل  روسیه را به حفظ نیروی نظامی گسترده در مرزهای اوکراین متهم کرد.

استولتنبرگ  مدعی شد: «ما شاهد کاهش حدودی تعداد نیروهای روسی بودیم، اما ده‌ها هزار نفر از آنها باقی مانده‌اند و همچنین شاهد آن هستیم که روسیه بسیاری از تسلیحات و تجهیزات را نیز نگاه داشته است».

 وی با ادعای اینکه روسیه در حال اعمال محدودیت‌هایی در دریای سیاه از جمله دسترسی به دریای ازوف از طریق تنگه کرچ است، گفت ناتو باید هوشیار بوده و تحولات را به دقت رصد کند. دبیر کل ناتو در ادامه ادعاهای خود افزود: «در کل، روس‌ها حضور چشمگیری اطراف اوکراین دارند و تعداد نیروهای آنها در مقایسه با تنش‌های اخیر بسیار افزایش یافته است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول